سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

زنی که به‌دنبال درگیری خانوادگی با شوهرش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، از مجازات مرگ نجات یافت.

حوادث

به‌گزارش همشهری، مأموران پلیس شهرستان سنندج ۳ سال پیش در جریان یک درگیری خونین در یکی از محله‌های شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که درگیری بین یک زن و شوهر و مقابل چشمان فرزندانشان رخ داده و در جریان آن، زن جوان با ضربات چاقو همسرش را به قتل رسانده است.

عامل جنایت که در محل حادثه حضور داشت، دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: من و شوهرم از مدتی قبل بر سر مسائل خانوادگی اختلاف داشتیم و این اختلاف باعث شده بود که چندبار با هم مشاجره کنیم. امروز هم بر سر همان مسائل با هم مشاجره کردیم که همسرم به من حمله کرد و من که می‌خواستم او را بترسانم، چاقو را به سمتش گرفتم اما چاقو وارد بدن او شد و او جانش را از دست داد.

با اعترافات زن جوان، برای وی قرار بازداشت صادر شد و او راهی زندان شد. مدتی بعد وی صحنه جنایت را بازسازی کرد و پرونده به دادگاه کیفری استان کردستان فرستاده شد. در جلسه محاکمه، اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و با توجه به اعترافات متهم در دادگاه قضات او را به قصاص محکوم کردند.

این حکم مدتی بعد در دیوان‌عالی کشور نیز به تأیید رسید و شمارش معکوس برای قصاص قاتل شوهر آغاز شده بود که اعضای صلح و سازش شورای حل اختلاف سنندج تلاش برای جلب رضایت خانواده مقتول را آغاز کردند.

به گفته معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف، وقتی حکم قصاص این زن تأیید شد و پرونده به‌منظور اجرای حکم به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد، در ابتدا آن را به شعبه‌ویژه صلح و سازش کانون اصلاح و تربیت شورای حل اختلاف سنندج ارجاع کردیم که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، آنها در تاریخ ۱۴ اسفند سال‌جاری حاضر به اعلام رضایت و گذشت شدند. به این ترتیب این زن از مجازات مرگ نجات یافت.

این پرونده دهمین پرونده قتل عمد در کردستان بود که امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد.

کد خبر 491267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha