سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رایزنی و پیگیری برای ارتقای سخت‌افزارها و افزایش پهنای باند اینترنت به منظور تسهیل آموزش‌های برخط (آنلاین) دانش‌آموزان این استان در حال انجام است.

آموزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون پژوهش، ایرج سعادتمند روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند افزود: با این‌که دانش‌آموزان در مدرسه حضور فیزیکی ندارند، آموزش آنها تعطیل نیست و با استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی، در منازل‌ خود آموزش می‌بینند و تعدادی از آنها در کلاس‌های مجازی برخط (آنلاین) حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، آموزش مجازی دانش‌آموزان استان در چهار سطح ملی، از طریق شبکه آموزش سیما، سطح استانی با سامانه‌های ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، سطح منطقه‌ای توسط سامانه‌های مختص ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و در نواحی و مناطق و سطح واحدی، توسط تعدادی از مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه در جریان است.

وی با بیان این‌که آموزش‌ها در دو قالب ارائه می‌شود، گفت: شکل اول برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی به صورت برخط (آنلاین) است که دانش‌آموزان با دریافت رمز و گذرواژه دراین کلاس‌ها که توسط معلمان تدریس می‌شود، شرکت کرده و همانند کلاس درس حضوری می‌توانند سوالات خود را از معلم بپرسند و معلم نیز دانش‌آموزان را ارزشیابی می‌کند.

سعادتمند افزود: در شکل دوم، کلاس‌ها به صورت آفلاین در سامانه بارگذاری شده یا درس نامه‌ها، آزمون‌ها یا محتواهای آموزشی، پرورشی و بهداشتی به صورت کلیپ یا متن روی سامانه قرار داده می‌شود که دانش‌آموزان بسته به مقطع و نیاز خود از بین آنها انتخاب و استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن آدرس تعدادی از سامانه‌های الکترونیک مجازی از قبیل شبکه رشد و شبکه آموزش نیز در سامانه یاد شده بارگذاری شده است.

وی گفت: در حال حاضر استفاده از این ظرفیت محدود است و از طریق رایزنی با وزارت آموزش و پرورش، استانداری و مخابرات استان در تلاش هستیم با ارتقای سخت افزارها و پهنای باند بیشتر، تعداد دانش آموزانی را که می‌توانند از آموزش‌های برخط این سامانه استفاده کنند، افزایش دهیم.

استان خراسان رضوی هم‌اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 491093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha