جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر شماره دو القاعده در یک نوار ضبط شده که 30 فروردین منتشر شد، بار دیگر مشکلات عراق را ناشی از اشغال این کشور توسط آمریکا اعلام داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، ایمن الظواهری رهبر شماره دو القاعده، اظهار داشت که جورج بوش، رییس‌جمهور آمریکا، با توجه به نصیحت فرماندهان ارشدش در عراق و تضمین حضور نظامیان آمریکایی پس از ماه ژوئیه تنها شکست‌هایش را در سیاست‌های عراق پوشش می‌دهد.

وی گفت: اگر نیروهای آمریکایی عراق را ترک کنند، همه چیز را از دست می‌دهند و اگر آنها در عراق بمانند، کشته خواهند شد.

اعتبار و صحت این نوار 16 دقیقه‌ی‌ای ضبط شده که بر روی وب سایت شبه نظامیان منتشر شد، به طور جداگانه تایید نشده است.

با این حال این نوار آرم شاخه رسانه‌ی‌ای القاعده را داشت و دومین نوار در ماه آوریل بود که به رهبر استراتژیک این شبکه تروریستی نسبت داده می‌شود.

وی از مسلمانان خواست تا از مقاومت در عراق حمایت و از اعضای القاعده در این کشور پشتیبانی کنند.

ایمن الظواهری همچنین گروه‌های سنی را که تغییر جهت داده و به نیروهای آمریکایی برای ایجاد صلح در مناطق سنی‌نشین پیوستند، مورد انتقاد قرار داد.

رهبر شماره دو القاعده گفت: آیا شوراهای بیداری برای تسریع بخشیدن به ترک نیروهای آمریکایی از عراق ایجاد شده است یا این شوراها در جهت نیاز آنها برای دفاع و حمایت شکل گرفته است؟

ایمن الظواهری اظهار داشت: عراق این روزها مهمترین منطقه جنگی است که در آن مجاهدان ما در حال جنگ با نیروهای صلیبی صهیونیست - مسیحی هستند. بنابراین حمایت از مجاهدان در عراق و به ویژه گروه دولت اسلامی عراق، مهمترین وظیفه است.

الظواهری همچنین از مقتدی صدر روحانی شیعه مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق به دلیل دستور توقف حمله به نیروهای آمریکایی و عراقی انتقاد کرد.

رهبر القاعده همچنین از استثمار مسلمانان در مصر، کشور زادگاهش و نیز مشکلات فلسطینیان در نوار غزه که از سوی اسراییل محاصره شده انتقاد کرد. 

کد خبر 49102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز