دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان رو به افزایش است و فعلا به عدد ۱۱۱۲ نفر رسیده است.

آلمان

به گزارش همشهری آنلاین، اسپوتنیک با استناد به گزارش انستیتوی روبرت کُخ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان  ۱۱۱۲ نفر اعلام کرد.

روز ۸ ماه مارس آزمایش مثبت ۹۰۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا تأیید شد. بیش از ۱۰۰ نفر در باواری، ۲۵۶ نفر در بادن ویورتمبرگ، در برلین ۴۰ نفر و ساکسونی ۳۳ نفر و هامبورگ ۱۷ نفر و در رایلند پفالس ۱۹ نفر و در برخی از شهرهای دیگر تعداد مبتلایان کمی بیش از ۱۰ نفر اعلام شده است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته و به ۱۰۳۹۴۶ نفر رسیده است. از این میان ۵۸۵۲۹ نفر سلامتی خود را بازیافته و ۳۵۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.. تا ظهر روز ۲ ماه مارس تعداد مبتلایان در ۱۸ کشور اتحادیه اروپا ۲۱۰۰ نفر و تعداد فوتی‌ها ۳۸ نفر اعلام شده است.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از ۷۶ کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

بر اساس آخرین آمار تهیه شده در دانشگاه جانز هاپکینز بیش از ۱۰۹۰۰۰  نفر در جهان به  ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۸۰۶۰۰ نفر آنها در چین هستند. فوتی ها در جهان به ۳۷۹۹ افزایش یافته است و بیش از ۶۰۶۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 490926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha