معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کسانی خبر داد که موقتا قادر به کار نیستند و درباره ضوابط آن توضیح داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان تأمین اجتماعی قادر به کار نباشد، تداوم می‌یابد.

وی افزود: براساس ضوابط جاری سازمان تأمین اجتماعی، استراحت‌های پزشکی بیمه شده در مراجع معتمد پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور مساعدت با مشمولان و صیانت از سلامت مخاطبین، معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی ( پزشک معتمد و شورای پزشکی ) ضرورتی نداشته و شعب می توانند بدون انجام تشریفات مقرر، نسبت به پذیرش استراحت پزشکی بیمه شدگان و صدور سند پرداخت به صورت علی الحساب اقدام کنند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به صدور دستور اداری مدیرعامل این سازمان درباره تمدید دفترچه بیمه شدگان تأکید کرد: دفترچه درمان بیمه شدگان با مدت اعتبار تا پایان بهمن ماه سال جاری تا فروردین سال ۹۹ دارای اعتبار تلقی شده و با تمهیدات پیش بینی شده و ساز و کار سیستمی فراهم شده، بیمه‌شدگان می‌توانند بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی بدون دغدغه از خدمات درمانی سازمان بهره‌مند شوند.

کد خبر 490832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha