مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمام بقاع متبرکه سراسر کشور به منظور جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور گفت: تمام تجمعات در بقاع متبرکه لغو شده است. حتی مراسم‌ و تجمعات را در بقاع متبرکه استان‌هایی که محدودیتی از سوی مسئولان بهداشتی ایجاد نشده بود هم لغو کردیم.

وی با بیان این که برگزاری مراسم پنجشنبه آخرسال و تحویل سال نو هم در تمام بقاع متبرکه کشور لغو شده است، افزود: در ابلاغیه‌ای که روز سوم اسفندماه به تمام ادارات کل اوقاف در استان‌ها ارسال شده است، اعلام کردیم برگزاری هر نوع تجمعات در بقاع متبرکه ممنوع است.

نوروزپور اظهار کرد: همچنین در بقاع متبرکه استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، هرمزگان و ... که شبکه بهداشت و شورای تامین استان وضعیت را بحرانی اعلام کرده و محدودیت تردد در استان اعمال شده است، ما نیز محدودیت تردد در بقاع متبرکه اعلام و از رفت و آمدها در این استان‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

او گفت: در بقاع متبرکه دیگر استان‌ها رفت و آمد و تردد به بقاع متبرکه تابع شرایط شورای تامین و شبکه تامین استان‌ها است و براساس دستور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هیات امنا موظف به اجرای دستور شورای تامین استان‌ها هستند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه از ضدعفونی کردن بقاع سراسر کشور خبر داد و گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به طور مرتب گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. پخش نذور هم در بقاع متبرکه از توزیع غذا به سمت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده رفته است و به جای غذا این اقلام توزیع می‌شود.

نوروزپور همچنین درباره تدفین فوت شدگان در آرمستان‌های بقاع متبرکه گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود. امیدواریم مردم هم همراهی لازم را داشته باشند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز (19 اسفند) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید. همچنین در این مدت ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسیده است. آماری که البته هر روز در حال افزایش است.

به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور تاکنون استان هایی همچون گیلان و مازندران قرنطینه شده اند، سفرهای نوروزی لغو شده، بسیاری از شرکت ها و رستوران ها و مراکز خرید تعطیل شده اند و مردم در خانه ها مانده اند تا بحران از سر کشور بگذرد. کارشناسان معتقدند این ویروس تا پایان اسفندماه به قوت خود باقی است و حتی تشدید خواهد شد اما با آغاز فصل گرما، این وروس نیز حیات خود را از دست خواهد داد و نابود خواهد شد.

کد خبر 490759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha