مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۷۴ واحد مسکن محرومان در استان تکمیل شده است.

مسکن

به گزارش همشهری آانلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در اسفندماه سال گذشته به خراسان‌جنوبی مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان ساخته شود.

وی با بیان این‌که از این میزان ۵  هزار واحد سهم بنیاد مسکن استان است که در این راستا ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تشکیل شده است، بیان کرد : از این تعداد پرونده برای ۵ هزار واحد مسکن محرومان در استان با بانک‌ها انعقاد قرارداد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که برای ساخت ۵ هزار واحد مسکن محرومان سهمیه بنیاد مسکن انعقاد قرار داد انجام و تمامی واحدها تقریبا کار را شروع کرده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر ساخت ۵ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار، احداث خواهیم کرد.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: در این راستا سال جاری سهمیه خراسان‌جنوبی یک هزار و ۵۰۰ واحد است که متقاضیان واجدالشرایط می‌توانند به شعب بنیاد مسکن در سراسر استان برای دریافت این تسهیلات مراجعه کند.

وی از تکمیل ۲ هزار و ۶۷۴ واحد مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد دی‌ماه امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و همچنین یک هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تاکنون ۴هزار و ۷۶۷ واحد به مرحله اجرای فنداسیون، ۴ هزار و ۳۶۷ واحد به مرحله دیوارچینی، ۳ هزار و ۷۷۳ واحد به مرحله اجرای سقف و ۳ هزار و ۳۱۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.  

آسمانی‌مقدم با بیان این‌که برای ساخت هر یک از این واحدها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، بیان کرد: این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی با متراژ ۴۰ تا ۶۰ متر مربع و اسکلت پیچ و مهره ساخته می‌شود.

وی از واگذاری زمین رایگان برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: با احداث این تعداد واحد مسکونی روستایی در استان ۱۳۰ رشته کد فعالیت در بحث مسکن فعال شده است.

کد خبر 490633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha