معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در زمینه اجرای مصوبات شورای تأمین و ستاد بحران استان در مورد مقابله با ویروس کرونا، شامگاه یکشنبه ۱۸ اسفند وانت‌بارها و کافه‌های سیار میدان گاز جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شد.

وانت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لقمان حیدری اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان عرضه قلیان و مواد خوراکی در معابر شهری بسیار خطرناک بوده و بارها بر تعطیلی این مکان‌ها تأکید شد.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که در سطح شهر به عرضه قلیان اقدام کرده و از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی نداشتند، کافه‌های ثابت و سیار در میدان گاز سنندج استان کردستان است که در راستای مقابله با ویروس کرونا و همچنین اقدامات پیشگیرانه موضوع جمع‌آوری این وانت‌بارها در مسیر میدان گاز در جلسه شورای تأمین شهرستان و استان مطرح و مصوب شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد:بر این اساس شامگاه یکشنبه به همه این دستفروشان در این مسیر تذکرات لازم مبنی بر جمع‌آوری و تخلیه مسیر میدان گاز توسط نیروهای اجراییات شهرداری منطقه یک و سه داده شد و با همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و مرکز بهداشت تمام این وانت‌بارهای ثابت و سیار  در این مکان جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شد.

وی از تمام دستگاه‌هایی که در اجرای طرح جمع‌آوری دستفروشان این مسیر شهرداری را یاری کردند تقدیر کرد و افزود: برخی از دستفروشان در این مسیر داوطلبانه نسبت به جمع‌آوری وانت‌بارهای خود اقدام کردند.

اکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته‌ شده است که ابتلای ۶۳ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام‌شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تاکنون پنج بیمار کردستانی براثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری‌شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

کد خبر 490573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha