برانکو خشمگین از درخواست تخفیف باشگاه در آخرین مصاحبه اش به نکته ای اشاره کرده که شاید بزرگترین سوال این فصل هواداران پرسپولیس هم باشد.

استوكس

همشهری آنلاین- رضا جوکار

حکم پرونده برانکو طی روزهای اخیر به باشگاه پرسپولیس اعلام شد و این باشگاه باید یک میلیون و 55 هزار دلار به سرمربی سابق خود پرداخت کند. مبلغی که چیزی بیشتر از قرارداد سرمربی سابق و محبوب سرخها نیست و او در ازای یورو به یوروی آن افتخار کسب کرده است.

اما پیرمرد موقر  کروات برای دریافت آنچه که حق مسلمش بود مجبور شد راه فیفا را در پیش بگیرد در شرایطی که اگر در باشگاه پرسپولیس تدبیر بیشتری به کار گرفته می شد در مذاکره چند ماه قبل نمایندگان باشگاه با برانکو و کشاکش پیشنهاد فدراسیون به او می شد روی رقم کمتری با سرمربی سابق پرسپولیس توافق کرد. اتفاقی که در نهایت نیفتاد تا با «چوب بالای سر »فیفا در نهایت پرسپولیس مجبور به پرداخت رقمی بالاتر شود و برانکو هم با پیشنهاد مالی نازل فدراسیون، نیمکت کشوری را انتخاب کند که احترام بیشتری دست کم برای جایگاه این مربی  در آسیا قائل هستند.

اما برانکو در آخرین مصاحبه اش به نکته ای اشاره کرده که شاید بزرگترین سوال این فصل هواداران پرسپولیس هم باشد. اینکه در اوج بی پولی و شکایت هایی که  قابل پیش بینی بود چه لزومی به خرید سه مهاجم ناکارآمد برای این تیم بود؟«اگر پولی نداشتند چطور  مهاجم برزیلی، استوکس و اوساگونا را خریدند»

اگرچه جونیور از کلاه عرب و رفقایش بیرون آمد و در نیم فصل با دریافت 252 هزار دلار  راضی شد نیمکت پرسپولیس را ترک کند اما دلیل اصرار به گنجاندن دو مهاجم در سبد خرید زمستانی پرسپولیس در روزهایی که می شد انتظار حکم برانکو و دستیارانش، بودیمیر وکالدرون را کشید، شاید تنها محمدحسن انصاری فرد بداند و بس.موضوعی که حالا دستاویز برانکو شده برای اینکه در مذاکراتش با پرسپولیس ریالی تخفیف ندهد.

با مبلغ قرارداد این سه بازیکن که از ابتدای فصل و تا همین امروز  مسئولان باشگاه باید در توجیه جذبشان پاسخگو باشند عملا می شد مطالبات برانکو را پرداخت کرد. البته به شرط آن که بعد از این همه مصیبتی که بر سر پرسپولیس نازل شده با سینه ستبر در برنامه زنده از تصمیم اشتباه خود اینگونه دفاع نکنند؛«اگر به عقب بازگردم باز هم استوکس را می خرم»

از محمد رویانیان که فوتبال را با مدیرعاملی پرسپولیس شناخت تا محمد حسن انصاری فرد که در این تیم «بزرگ» شد فاصله زمین تا آسمان است. اما مدیریت هر دو، بر پرسپولیس خسران فراوانی وارد کرده است. از ماجرای »دبه کردن» اولی بر سر قرارداد ژوزه مانوئل تا مذاکره نافرجام و پیشکش کردن دلارهای بی زبان توسط دومی پای دو مهاجم ناکارآمد در یکی از بحرانی ترین بزنگاه های تاریخی باشگاه.

کد خبر 490342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha