کشور اروپایی مالت از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کروناویروس یک دختربچه ۱۲ ساله ایتالیایی ساکن این جزیره به عنوان نخستین بیمار مبتلا به کرونا خبر داد.

نخستين بيمار كرونا مثبت در مالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که باور عمومی درباره ویروس کرونا آمار بسیار ناچیز ابتلای کودکان و نوجوانان به آن است، مبتلا شدن یک دختر ۱۲ ساله در مالت این باور را تا حدودی به چالش کشیده است. هر چند وزیر بهداشت مالت اعلام کرد حال عمومی بیمار خوب است و در بیمارستان دولتی زیر نظر پزشکان روند درمان و بهبودی را پشت سر می‌گذارد.

این دختر همراه خانواده خود به مناطق شمالی ایتالیا سفر کرده و به شهر رم هم سر زده بود. آنها روز سه‌شنبه به مالت بازگشتند و نخستین نشانه‌های ابتلا به کرونا روز جمعه در دختر بروز کرد. پس از آنکه آزمایش دخترک ۱۲ ساله صبح روز شنبه مثبت از آب درآمد، پدر و مادر و خواهر او در قرنطینه خانگی قرار گرفتند و دختر هم به بیمارستان منتقل شد.

مالت که در جنوب اروپا نزدیک ایتالیا واقع شده، با ۴۷۵ هزار جمعیت در ۳۱۶ کیلومتر مربع مساحت دهمین کشور کوچک و پنجمین کشور پرتراکم دنیاست. از این رو، شاید انتشار ویروس کرونا در آن خطرناک‌تر از دیگر کشورهای اروپایی اتفاق بیفتد. وزیر بهداشت مالت برای اعلام خبر ابتلای این دختر به کرونا نشست خبری برگزار کرد.

کد خبر 490252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha