استاندار قم روند ابتلا به ویروس کرونا را افزایشی دانست و گفت: روند بیماری کرونا در استان قم رو به صعود است و البته روند ترخیص از بیمارستان‌ها هم رو افزایشی شده است.

بهرام سرمست استاندار قم 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام سرمست گفت: لغو شدن تعطیلی شنبه مختص به قم نبود بلکه برای همه کشور بود و تصمیمات مدیریت بحران بلندمدت نیست بلکه تصمیماتی اقتضایی و لحظه‌ای است.

 مسوولان استان قم بویژه دانشگاه علوم پزشکی استان بارها با هشدار نسبت به صعودی بودن روند ابتلا به ویروس کرونا، خواستار رعایت توصیه های بهداشتی و پزشکی به ویژه پایبندی به قرنطینگی خانگی و عدم خروج غیر ضروری از خانه تاکید کرده اند. 

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴ امروز ۴ هزار و ۷۴۷ تن در ۳۱ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین نتیجه آزمایش یکهزار و ۲۳۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام‌شده است.

همچنین از قطعی شدن اولین نتیجه آزمایش کرونا در ایران در ۳۰ بهمن‌ماه تاکنون ۹۱۳ بیمار بهبودیافته و ۱۲۴ تن فوت کرده‌اند، تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذاشته را داشته‌اند.

در قم تاکنون دست‌کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ازدست‌داده‌اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند. 

کد خبر 489996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha