تعطیلی اداره ها در پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه موجب افزایش ۲۵ درصدی تردد در خروجی‌های شهر مشهد در مقایسه با روز چهارشنبه ۱۴ اسفند و پنجشنبه هشتم اسفند ماه شده‌است.

سفر به خراسان رضوی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهارکرد: بر اساس گزارش دستگاه‌های تردد شمار در ۵ جاده منتهی به مشهد، خروج خودروها دیروز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۸۳ هزار و ۳۲ دستگاه ثبت شده است که در مقایسه با خروج ۶۶ هزار و ۹۶۸ دستگاه در روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

«ابراهیم نصری» افزود: در چهارشنبه  ۱۴ اسفند ماه نیز ۶۵ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو  از ۵ خروجی کلانشهر مشهد خارج شده‌اند که نشان می‌دهد خروج خودروها در پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه نسبت به چهارشنبه هفته سپری شده ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین مقایسه ورود ۶۸ هزار و ۷۸۶ دستگاه خودرو در پنجشنبه ۱۵ اسفند با پنجشنبه هفته گذشته یعنی هشتم اسفند ماه که رقم ورودی خودرو  ۶۱ هزار و ۷۷۸ دستگاه بوده است حکایت از افزایش ۱۱ درصدی ورود خودرو به کلانشهر مشهد دارد.

بر اساس تصمیم ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی، برای اقدامات پیشگیرانه و به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، اداره ها و دستگاه‌های اجرایی این استان به استثنای مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی در پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل شدند.

این تصمیم به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تایید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شده است و در ادامه به مردم توصیه شده از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت کنند.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام کرده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

کد خبر 489928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha