پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی، نهضت جنگل‌کاری در استان تعریف‌شده است و تا پایان سال ۹۹ با ایجاد زیرساخت‌ و نهالستان، پنج میلیون اصله نهال در خراسان جنوبی تولید و کاشته خواهد شد.

جنگلکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در حاشیه مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی بیرجند استان خراسان جنوبی افزود: این نهال‌ها با حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تولید و در فضای سبز شهری، کمربند سبز شهری و حاشیه جاده‌های استان کاشته می‌شوند.

وی اظهار کرد: مصوبات استانی به‌صورت مساوی در بخش‌های مختلف در حال اجرایی شدن است و منابع طبیعی نیز از اولویت‌های ما است و نظارت ویژه‌ای در این زمینه‌داریم.

معتمدیان گفت: اولویت ما توسعه فضای سبز در شهرها، کمربندهای سبز در حاشیه شهرها به‌ویژه جاده‌ها است که با تشکیل کمیته‌ای که در کشور تشکیل‌شده، این اقدام بزرگ در استان عملیاتی و اجرایی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد کمربند سبز در شهرها، توسعه فضای سبز شهری و کاشت درخت در حاشیه جاده‌ها را از اولویت‌های استان در سال جاری اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۸ برنامه‌های ویژه‌ای به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز در استان آغاز شد.

وی بیان کرد: احداث و تکمیل ۲۹ پارک و تفرجگاه در ۱۱ شهرستان استان آغازشده است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در سطح شهر بیرجند نیز توسعه فضای سبز پارک جنگلی با حمایت مالی استانداری و باهمت شهرداری در حال انجام است.

وی به شرایط پارک جنگلی بیرجند که برای مراسم روز درختکاری انتخاب شد، اشاره کرد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های خوبی در فضای ۴۰ هکتاری این مجموعه دیده‌شده است تا هم تنوع فضای سبز داشته باشد و هم زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان تا سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.

معتمدیان از آغاز به کار احداث سه بوستان و تفرجگاه در بخش شمالی شهر بیرجند خبر داد و گفت: این منطقه از شهر بیرجند ازنظر سرانه فضای سبز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: با اعتباراتی که استانداری در اختیار شهرداری قرار داده است و با همکاری و اقدامات شورای شهر و شهرداری، این پروژه‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تا امروز که آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است، با تلاش اداره کل منابع طبیعی استان بیش از ۴۵۰ هزار نهال برای توزیع بین مردم آماده‌شده است.

وی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها نسبت به تأمین نهال اقدام کنند و برای کاشت نهال در استان مشارکت داشته باشند.

۴۰۰ اصله نهال هم‌زمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل پارک جنگلی و پارک خطی نشاط بیرجند غرس شد.

آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استان در پارک جنگلی بیرجند برگزار شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد ۲ هزار اصله نهال را به یاد ۲ هزار شهید استان به‌مرور غرس می‌کند.  

۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام‌گذاری شده است.

کد خبر 489722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha