چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : حجم معاملات بورس تهران، امروز چهارشنبه 5 مهر ماه به 30 میلیون سهم به ارزش 122 میلیارد ریال رسید.

 بالا و پایین بازار
قیمت سهام 16 شرکت از جمله کاغذ سازی کاوه، داروسازی زهراوی،‌ سیمان صوفیان، پتروشیمی خارک‌، کابل باختر، صدرا، پتروشیمی اصفهان،  آهنگری تراکتورسازی و سرمایه گذاری ساختمان طی معاملات امروز دو درصد افزایش یافت.

در این روز سرمایه‌گذاری شاهد، داروسازی کوثر، حمل و نقل توکا، لوله و ماشین‌سازی، تکنوتار، لیزینگ غدیر و گازلوله هم افزایشقیمت دو درصدی را تجربه کردند.

از سوی دیگر سیمان کرمان، گروه صنعتی سدید، فرومولیبدن کرمان، فولاد کاویان، کاشی اصفهان، قندخراسان و سه شرکت نیروترانس، قند اصفهان و سولیران در جریان داد وستد‌های امروز بورس تهران دو درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

سهام 145 شرکت امروز در بازار سهام بین سهامداران دست به دست شد.

صف‌های عرضه و تقاضا
بیشترین حجم تقاضا امروز مربوط به سهام3 شرکت پتروشیمی اراک، پتروشیمی خارک و پتروشیمی اصفهان بود.

در این روز 767 دستور خرید برای 4/7 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 5/83 میلیارد ریال صادر شد و 420 نفر در صف خرید 4 ملیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 58 میلیارد ریال ایستادند.

در جریان معاملات امروز 537 نفر برای خرید 5 میلیون سهم پتروشیمی اصفهان به ارزش 5/38 میلیارد ریال اقدام کردند و 880 نفر هم برای 4/8 میلیون سهم صدرا به ارزش 3/33 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

حجم تقاضا برای سهام چادرملو امروز به 2/3 ملیون سهم به ارزش 31 میلیارد ریال افزایش یافت.

 یک هزار و 12 نفر هم به کارگزاری‌ها مراجعه کردند تا برای 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ساختمان به ارزش 5/27 میلیارد ریال برگه دستور فروش پر کنند. 

سهام سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری بانک ملی، گل‌گهر و کارخانجات داروپخش  هم از جمله پرتقاضاترین سهام امروز لقب گرفت.

در سوی دیگر بازار هم امروز یک هزار و 402 دستور فروش برای 5/5 ملیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش 22 میلیارد ریال روز میز کارگزاران بورس تهران قرار گرفت.

238 دستور فروش نیز برای 7/1 میلیون سهم داده‌پردازی به ارزش 6 میلیارد ریال صادر شد.
همچنین حجم عرضه سهام کربن ایران امروز به سه ملیون سهم به ارزش 6 میلیارد ریال رسید.

در این روز کاری پس از شرکت‌های یاد شده سهام سرمایه‌گذاری بهمن، لیزینگ صنعت و معدن، رایان سایپا، ایران ترانسفو و سیمان دورود با بیشترین حجم دستور فروش مواجه شد.

نوسان شاخص
شاخص کل قیمت سهام در بورس تهران امروز چهارشنبه 5 مهر با 18واحد افزایش به رقم 9 هزار و 548 واحد صعود کرد.

معاملات سه شرکت صدرا، سرمایه‌گذاری بانک ملی و به خصوص پتروشیمی خارک بیشترین تأثیر را در رشد امروز شاخص کل داشت.

شاخص عملکرد تالار اصلی امروز 20 واحد افزایش یافت و به رقم 9 هزار و 366 واحد نزدیک شد.

 شاخص عملکرد تالار فرعی هم با 10 واحد رشد به 9 هزار 472 واحد رسید.

در این روز شاخص صنعت 18 واحد بالاتر رفت و روی 7 هزار و 641 واحد متوقف شد اما در مقابل شاخص واسطه‌گری‌های مالی 48 واحد افت کرد و به 17 هزار و 624 واحد بازگشت.

کد خبر 4897

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز