پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

مهندس چینی با الهام از طرح بال‌های خفاش، پوشش ضد کرونا ساخته است. این پوشش به گفته وی هر گونه میکروب و ویروس را داخل محفظه از بین می‌برد و مانع ابتلای فرد به کرونا می‌شود.

لباس ضد کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، میزان به نقل از دیلی‌میل نوشت: یک مهندس چینی برای از بین بردن کرونا، نوعی محافظ بدن انسان طراحی کرده که قادر است دمای بدن را تا حدی افزایش دهد که بتواند این ویروس را از بین ببرد.

ویروس کرونا که گفته می‌شود از خفاش به انسان شیوع پیدا کرده است باعث شد تا این مهندس چینی از این حیوان برای طراحی محافظ بدن الهام بگیرد.

به گزارش دیلی میل، «دایونگ سان»، مبتکر این محافظ، نام آن را «بتمن باش» گذاشته که همانند پوششی است که از بال‌های خفاش الهام گرفته شده است.

محافظ طراحی شده از مواد «ترمو پلاستیک» همانند یک حباب، شخص را در درون خود محصور می‌کند تا شخص در برابر ویروس کرونا محافظت شود.

نکته مهم در پوشش طراحی شده آن است که این پوشش مجهز به چراغ‌های «یو وی» است که به اندازه کافی درجه حرارت محیط را بالا می‌برد تا هر گونه عوامل بیماری زا را در هوا از بین ببرد و در نتیجه یک محیط استریل شده برای شخص ایجاد کند.

دیلی‌میل می افزاید این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی متذکر شده است که پوست انسان نباید در معرض اشعه لامپ‌های «یو وی» قرار بگیرد چرا که اشعه این نوع از لامپ‌ها می‌تواند پوست را تحریک کند.

طراح این پوشش از خفاش، عامل شیوع ویروس کرونا الهام گرفته است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که بدن خفاش در برابر این ویروس مصون است.

جالب است بدانید که مصون ماندن بدن خفاش در برابر ویروس کرونا قابلیت پرواز آن است؛ این پرنده طوری آفریده شده که
در زمان پرواز می‌تواند دمای بدن خود را تا ۱۰۴ درجه فارنهایت افزایش دهد؛ همچنین متابولیسم سریع بدن این حیوان مانع از گسترش بیماری و عوامل بیماری زا در هوا می‌ شود.

به گفته طراح این پوشش، کرونا ویروس در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد (۱۳۳ درجه فارنهایت) ازبین می‌رود.

نکته قابل توجه آن است که دمای بدن خفاش در زمان پرواز به دلیل سوخت و ساز سریع تا ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و هنگام استراحت به حالت طبیعی برمی‌گردد؛ چنین تغییر دمای بدنی این توانایی را به آنها می‌دهد تا که زمان ناقل بودن مانع از گسترش ویروس در بدن شان شود.

کارشناسان هنوز نتوانستند دقیقا دریابند که ویروس کرونا چگونه شیوع پیدا کرده، اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا بر این باور است که این ویروس از شخصی به شخص دیگری منتقل شده است.

کد خبر 489597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha