رئیس قوه قضائیه نحوه ارزشیابی عملکرد کارکنان زیرمجموعه این قوه را در قالب یک دستورالعمل برای اجرا ابلاغ کرد.

قوه قضائیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل فارس، دستورالعمل ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی دارای ۱۷ ماده و ۶ تبصره است که توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس ماده ۳ این دستورالعمل، تمام کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته اعم از قضات، کارمندان، مدیران قضایی و اداری مشمول این دستورالعمل هستند که مراجع ارزشیابی برای قضات، معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات و برای کادر اداری قوه قضائیه، اداره کل نظارت و ارزشیابی اداری معاونت منابع انسانی است.

بر اساس این دستورالعمل، نمره ارزشیابی قضات و کارکنان در ۵ سطح عالی (۱۰۰ تا ۹۰)، خیلی خوب (۹۰ تا ۸۰) خوب(۸۰ تا ۷۰) متوسط (۷۰ تا ۵۰) و ضعیف (کمتر از ۵۰) طبقه‌بندی و در کارنامه‌های قضایی و اداری منعکس می‌شود.

هرگونه ارتقا، انتصاب و تشویق قضات و کارمندان بر اساس نتایج این کارنامه و وضعیت منعکس در سامانه نظارت الکترونیک خواهد بود.

همچنین بر اساس ماده ۱۱ این دستورالعمل، در صورتی که عملکرد قضات پایین‌تر از حد انتظار باشد، به متظور ارتقا کارآمدی و رفع ضعف‌های رفتاری و عملکردی، معاونت نظارت و ارزشیابی قضات به ترتیب اقدام به تذکر، گذراندن دوره آموزشی، تغییر سمت، تغییر محل خدمت، تنزل پایه و طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صلاحیت، مخالفت با ارتقای پایه قضایی یا گروه شغلی و اعلام اسامی به مدیران مافوق می‌کند.

کد خبر 489495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حسین گوهریان IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    در صورت تحقق می توان از آن گام بلند رییس قوه قضاییه در راستای خدمتگزاری به مردم یاد کرد