کتاب تن‌تن در ووهان از مجموعه داستانهای تن‌تن که گفته می‌شد شیوع ویروس کرونا در آن پیش‌بینی شده است ساختگی از آب در آمد.

تن تن قلابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال فکت نامه تصویری که در شبکه‌های اجتماعی جهان از جمله ایران دست به دست می‌شود ادعا می‌کند جلد یکی از مجموعه داستان‌های مصور «ماجراهای تن‌تن و میلو» است با عنوان تن‌تن در ووهان. تصویر، تن‌تن‌ و همراهان همیشگی‌اش را در یک بازارچه در چین قدیم نشان می‌دهد، در حالی که لباس‌های ایمنی مخصوص به تن دارند و عابران محلی همه ماسک به صورت زده‌اند. 

بسیاری با دیدن این تصویر تعجب کرده‌اند که چطور چنین چیزی ممکن است و طبق معمول عده‌ای نتیجه گرفتند که تمام این بحران شیوع ویروس کرونا «از قبل برنامه‌ریزی شده» است و توطئه‌ای در کار است!

با نگاهی به عناوین ۲۴ کتاب از مجموعه ماجراهای تن‌تن می‌توان به سرعت فهمید که کتابی با عنوان «تن‌تن در ووهان» وجود ندارد و جعلی بودن آن به راحتی قابل تایید است. این جلدِ ساختگی، حاصل ترکیب تصویرهایی از دو کتاب مجزا است. تصویر پس‌زمینه متعلق است به تصویری از کتاب «نیلوفر آبی» (۱۹۳۶) و تصویر تن‌تن‌ و همراهانش از ترکیب دو تصویر از کتاب «مقصد ماه» (۱۹۵۰) آمده است. 

کد خبر 489410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha