همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، خط تولید توپ دریایی تمام اتوماتیک هوشمند و دو منظوره ‪ ۷۶‬ میلیمتری فجر ‪ ۲۷‬در گروه صنعتی جدید سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع ایران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ "مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع در مراسم افتتاح خط تولید توپ دریایی فجر ‪ ۲۷‬طی سخنانی طراحی و تولید این توپ مدرن و بسیار پیشرفته را نماد خودکفایی، ابتکار، خلاقیت و هوشمندی متخصصان سخت کوش وزارت دفاع دانست و از آن به عنوان خبر بسیار خوش وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس یاد کرد.

وزیر دفاع ، ساخت توپ دریایی فجر ‪ ۲۷‬را با توجه به نیاز نیروی دریایی کشورمان به یک سلاح تدافعی مدرن که قابلیت انهدام هدف‌هایی سطحی و هوایی را دارد، عنوان کرد و افزود: امروز به حول قوه الهی تلاش و مجاهدت شش ساله متخصصان گروه صنعتی جدید و دیگر گروه‌های صنعتی وزارت دفاع با موفقیت کامل به ثمر نشست.

سردار نجار در تشریح ویژگی توپ دریایی فجر ‪ ۲۷‬گفت: این سلاح با برخورداری از فناوری بسیار پیشرفته، قادر است در مقابل هرگونه تهاجم سطحی و هوایی از خود عکس‌العمل سریع نشان داده و آن را دفع نماید.

وی، نواخت شلیک بسیار بالا، قابلیت کنترل تمام اتوماتیک، قابلیت نصب بر روی سیستم‌های یدک‌شونده و قدرت آتش بسیار سنگین را از دیگر مزیت‌های این توپ دریایی برشمرد.

وزیر دفاع، طراحی و ساخت ‪ ۲۲‬هزار قطعه با تلرانس‌های بالا و ایجاد هماهنگی دقیق بین ‪ ۳۰‬مجموعه مکانیکی و الکترونیکی که قابلیت شلیک ‪۱۲۰‬ گلوله در دقیقه را در توپ دریایی فجر ‪ ۲۷‬ایجاد می‌کند نشان از توانمندی ، زبدگی و تجربه بسیار بالای متخصصان وزارت دفاع ذکر کرد.

سردار نجار در ادامه اظهارداشت: با راه‌اندازی خط تولید این سلاح بیش از ‪ ۱/۵‬میلیون دلار برای هر قبضه صرفه جویی خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ‪ ۵۴‬کشور دنیا این سلاح را بر روی ناوگان دریایی خود استفاده می‌کنند ، می‌توانند بازار صادراتی مناسبی برای صنایع دفاعی کشورمان ایجاد نماید.

سردار نجار تصریح نمود: با بهره‌برداری از اولین قبضه توپ دریایی فجر ‪ ۲۷‬توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از پایگاه دریایی نوشهر و واگذاری تدریجی آن، توان رزمی ناوگان دریایی کشورمان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع در پایان با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران و قدردانی از متخصصان سخت کوش وزارت دفاع و همچنین همکاری بسیار مطلوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این موفقیت بزرگ از تجارب و دستاوردهای بسیار ارزشمند دفاع مقدس و ثمره تلاش متخصصانی است که الفبای خودباوری ، ابتکار و ایثار را در مدرسه عشق خمینی و حماسه جاوید دفاع مقدس آموختند.

کد خبر 4894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز