رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت مراکز تشخیص بیماران مشکوک به کروناویروس در این استان خبر داد.  

کیت تشخیص کرونا

به گزارش همشهری‌انلاین به نقل از مهر، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون چندین مرکز بصورت سرپایی علائم بالینی مراجعین مشکوک به کروناویروس را بررسی و در صورت احتمال ابتلاء فرد به کرونا، اقدامات تکمیلی و ارجاع فرد به مراکز درمانی برای بستری انجام می‌شود.  

وی گفت: ویروس کرونا معمولاً از طریق ترشحات تنفسی آلوده و سطوح براق، صیقلی منتقل می‌شود، بنابراین رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با سایر افراد و قرار دادن دستمال و یا گرفتن آستین لباس در مقابل دهان و بینی حین سرفه و عطسه برای پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.  

شیرانی ادامه داد: با توجه به باقی ماندن ویروس بر روی سطوح در محیط‌های خارج از منزل حداقل هر یک ساعت و در منزل هر دو تا سه ساعت و پیش از تناول خوراکی یا غذا و تماس دست‌ها با مخاط دهان، چشم و بینی دست‌ها به طور صحیح و حداقل ۲۰ ثانیه با صابون و مواد شوینده شست و شو و یا با مواد ضدعفونی کننده استریل شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: افراد دارای نقص سیستم ایمنی شامل بیماران مزمن کلیوی، ریوی، قلبی و هر نوع بیماری مزمن در اعضای حیاتی بدن، افرادی که عمل پیوند عضو انجام داده و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌نمایند می‌شود.

شیرانی گفت: الکل صنعتی برای ضدعفونی سطوح مناسب است نه دست‌ها، همچنین الکل طبی باید با حداکثر غلظت ۷۶ درجه و پس از رقیق کردن برای ضد عفونی دست‌ها استفاده شود.  

وی بیان کرد: استفاده از ماسک برای عموم و افراد سالم ضرورت ندارد و افراد دارای بیماری حاد دستگاه تنفسی، افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی و بطور مکرر با بیماران دارای علائم حاد تنفسی در ارتباط هستند و افرادی که مواجهه مکرر و با فاصله کمتر از یک و نیم متر با افراد زیادی دارند باید از ماسک استفاده نمایند.  

وی گفت: ضمن ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان نانوایی‌ها و منع آنها از بکار گیری یک نفر برای دریافت پول‌های نقد و کارت‌های بانکی و تحویل دادن نان به مردم، توصیه می‌شود که افراد حین تحویل و انتقال نان به منزل نکات بهداشتی را رعایت و پیش از مصرف نان را در فریزر نگه داری و برای مصرف داغ نمایند، تا حد امکان خطر انتقال ویروس کاهش یابد.  

کد خبر 489367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha