چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه تا آخر هفته بارش‌های پراکنده برف و باران در نقاط مختلف کشور ادامه دارد اما شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت: امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد، در جنوب شرق و شرق  باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد. پنجشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد تداوم داشته و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است اما در نیمه غربی کشور روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف بوده و روند افزایش نسبی دما ادامه دارد و بعد از ظهر در دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

  • ورود سامانه بارشی جدید 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه نیز در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین پنجشنبه و جمعه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی مانند تهران، کرج، اراک و اصفهان و روز شنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

  • غبار محلی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران است صاف به تدریج غبار محلی خواهد داشت که این شرایط تا شب ادامه دارد. کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۴ درجه بالای صفر می‌شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۹ درجه زیر صفر و بندر عباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 489287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha