در حالی که تجهیزات موجود در اغلب ادارات کرمان از جمله استانداری به‌گونه‌ای است که می‌توانند نشست‌های روزمره را به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار کنند، اما اکنون پس از گذشت ۲ هفته از شیوع کرونا و مثبت شدن آزمایش ۶ بیمار مشکوک به کرونا در کرمان این نشست‌ها همچنان بدون رعایت اصول بهداشتی و به‌صورت فیزیکی در سالن جلسات برگزار می‌شود.

ویدئوکنفرانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برگزاری نشست‌های ضروری و غیرضروری که با حضور مسئولان و مدیران ارشد استانی در فاصله‌های تقریبا نزدیک به هم و البته پخش این صحنه‌ها از طریق رسانه‌ها، بستر بی‌تفاوتی نسبت به رعایت کردن اصول بهداشتی را در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در جامعه فراهم می کند؛  این در حالی است که زمینه و بستر برگزاری نشست‌ها به صورت از راه دور در تمام ادارات و نهادهای کرمان به عنوان استان پایلوت دولت الکترونیک فراهم است.

مسئولان می‌توانند در زمان اپیدمی بیماری عفونی که هر لحظه می‌تواند خیل عظیمی از جمعیت بشری را دچار مشکل کند با جایگزین کردن شیوه‌های نوین به جای شیوه‌های فیزیکی در برگزاری نشست‌ها علاوه بر حفاظت از خود در تامین سلامت دیگران و البته نهادینه‌کردن فرهنگ خودمراقبتی و ماندن در منازل در جامعه موثر باشند و نقش مهمی ایفا کنند.

در حال حاضر با وجود هشدارهای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان هنوز اجتماعات خرد و کلان کرمانی‌ها در گذرگاه‌ها، معابر و بازار به چشم می‌خورد که گاه و بی‌گاه موضوع بحث کروناست، اما همچون گذشته به روزمرگی‌های خود ادامه می‌دهند.

هرچند بسیاری از افراد در اقدامی خردمندانه خود و خانواده‌هایشان را به حصر خانگی کشانده‌اند، اما هنوز هستند افرادی که مشغول خرید عید و انجام امور عقب‌مانده سال هستند که اگر تدبیری در این زمینه اندیشیده نشود می‌تواند مخاطرات زیادی برای جامعه داشته باشد.

ارائه راهکار در راستای اجرای طرح‌هایی مانند قرنطینه خانگی، قطع رفت و آمدهای غیرضروری مردم و مراقبت در ورودی‌های استان می‌تواند اتفاقات خوبی طی ماه اخیر در استان رقم بزند، اما رعایت نکردن اصول بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی طبق گفته مسئولان ذی‌ربط می‌تواند اپیدمی این بیماری ویروسی را حتی تا خرداد سال آینده بکشاند و علاوه بر وارد کردن زیان به جسم افراد، روح و فکر یک جامعه و در کنار آن اقتصاد را فلج کند.

می‌طلبد مسئولان امر با استفاده از امکانات و داشته‌های استان در راستای کاهش حضور فیزیکی خود در نشست‌ها و جلسات بکوشند تا جامعه نیز با مشاهده تدابیر پیشگیرانه مسئولان به منظور پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا بیش از پیش تلاش کند.   

کد خبر 489230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha