مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین گفت: غربالگری کرونا نیز با حضور داوطلبان هلال‌احمر در مبادی ورودی شهر و حوزه‌های پرتردد شهری انجام می‌شود، چادرهایی نصب‌شده که فرد با مراجعه به آن فرم مخصوص را پر می‌کند و با دستگاه تب‌سنج موردبررسی قرار می‌گیرد.

تست كرونا در مسافرت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته هلال‌احمر قزوین در خصوص مبارزه با شیوع کرونا تصریح کرد: ما در دو حوزه وارد شدیم، یک حوزه مربوط به مجموعه داخلی است و حوزه دیگر ارائه خدمات به عموم مردم است، در گام اول ورزشگاه‌ها و آموزشگاه و کلاس‌های عمومی را تعطیل کردیم.

وی افزود: گام بعدی ضرورت وجود تجهیزات بهداشتی در حوزه‌های امدادی است، با توجه به اینکه نیروهای امدادی هلال احمر ممکن است در جاده‌ها و تصادفات حضور پیدا کنند و خطر ابتلا به کرونا وجود دارد تجهیزات بهداشتی اولیه را برای آن‌ها فراهم کردیم تا در جاده‌ها از آلودگی مصون بمانند و ملزومات بهداشتی اولیه را در اختیارشان قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که هلال‌احمر ورود پیداکرده است آموزش از راه دور و آموزش مجازی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری و مبارزه با کرونا است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت سایت‌ها و لینک‌هایی را ایجاد و در انتها معرفی خواهد شد.

وی تأکید کرد: در حوزه درمان نیز درمانگاه ما به‌عنوان یکی از مراکز درمانی شهر قزوین با این موضوع درگیری داشتند، بنابراین درمانگاه را ضدعفونی و تجهیز کردیم و آموزش‌های لازم را به کارکنان درمانگاه ارائه دادیم، همچنین داروخانه هلال‌احمر که پیش‌ازاین صرفاً داروهای بیماری خاص ارائه می‌داد در حال حاضر مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده نیز ارائه می‌دهد.

آصفی افزود: ابتدای کار با مشکلاتی برای تهیه این اقلام روبه‌رو بودیم اما با توجه به تصمیم ستاد کرونا استان داروخانه هلال‌احمر نیز در این حوزه وارد شد، هم‌اکنون نیز صرفاً لوازم ضدعفونی‌کننده به فروش می‌رسد و ماسک نداریم چراکه داروخانه هلال‌احمر در چرخه توزیع ماسک قرار نگرفته‌است.

وی عنوان کرد: غربالگری کرونا نیز با حضور داوطلبان هلال‌احمر در مبادی ورودی شهر و حوزه‌های پرتردد شهری انجام می‌شود، چادرهایی نصب‌شده که فرد با مراجعه به آن فرم مخصوص را پر می‌کند و با دستگاه تب‌سنج موردبررسی قرار می‌گیرد، اطلاعات موارد مشکوک ثبت و ضبط و به مراکز بهداشت اعلام می‌شود و مراکز بهداشت با توجه به اطلاعات فرم موارد را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین بیان کرد: انجام غربالگری در مسیرهای پرتردد شهری نیز یکی از مصوبات ستاد کرونا است، با توجه به این‌که احتمال تجمع وجود دارد تأکید شده در صورت ایجاد صف حتماً فاصله یک و نیم متری باید رعایت شود که خطری افراد را تهدید نکند.

وی یادآور شد: غربالگری در ورودی جاده‌ها از روز شنبه (۱۰ اسفندماه) آغازشده و هم‌اکنون در ۵ مبادی ورودی شهر قزوین در حال انجام غربالگری هستیم، ضمن اینکه غربالگری در مناطق پرتردد از دوشنبه به‌صورت رسمی آغازشده است.

کد خبر 488948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha