چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه، روسیه و سوریه را به جنایت جنگی متهم کرد. بر اساس گزارش این کمیسیون، ترکیه نیز می‌تواند به دلیل حمایت از گروه‌های مخالف اسد با اتهام جنایت جنگی مواجه شود.

سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، یک کمیسیون سازمان ملل بر اساس تحقیقاتی که بین ۱۹ ژوئیه  ۲۰۱۹ تا دهم ژانویه ۲۰۲۰ در سوریه انجام داده‌، به این نتیجه رسیده است که نیروهای دولتی روسیه و سوریه در شمال غربی سوریه مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

سرپرست این کمیسیون، پائولو سرجیو پینیرو روز دوشنبه، ۱۲ اسفند (دوم مارس) در جمع خبرنگاران در ژنو اظهار داشت که نظامیان دو کشور در استان ادلب و حوالی آن به کشتار غیرنظامیان، از جمله کودکان پرداخته‌اند.

بر اساس داده‌های کمیسیون سازمان ملل، نیروهای دولتی سوریه و روسیه در این منطقه بیمارستان‌ها و مکان‌هایی را که تحت پوشش حقوق بین‌الملل هستند، عامدانه بمباران کرده‌اند.

استان ادلب یکی از مناطقه معدود زیر کنترل نیروهای مخالف رژیم بشار اسد است.

کمیسیون سازمان ملل همچنین به این نتیجه رسیده است که "ارتش آزاد سوریه" هم جنایات جنگی مرتکب شده است و ترکیه، به دلیل حمایت از این نیروی نظامی، می‌تواند تحت پی‌گرد قضایی قرار بگیرد.

مبنای داده‌های این کمیسیون، اطلاعات پیشمرگ‌های کرد، خانواده‌های آنان و دیگر غیرنظامیان ساکن شمال سوریه است.

شاهدان عینی گفته‌اند که رزمندگان "ارتش آزاد سوریه" در شمال سوریه اقدام به اعدام، غارت و غصب خانه‌های مسکونی ساکنان منطقه کرده‌اند.

در این راستا به کشتن هورین خلف، سیاستمدار کرد اشاره شده است. اعضای کمیسیون سازمان ملل می‌گویند که نیروهای تحت پیشتیبانی ترکیه پیش از اعدام خانم خلف، بدن او را مثله کرده‌اند.

در گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل آمده است که در اثر حمله‌های روسیه و سوریه به استان ادلب و حومه آن از اوایل دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون ۹۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

تازه‌ترین عملیات مشترک نیروهای سوریه و روسیه علیه مخالفان اسد از آوریل سال گذشته باعث گریز یک میلیون تن از ساکنان منطقه شده است.

از آنجایی که ترکیه مرزهای خود را به روی این پناهجویان بسته است، آنها در داخل سوریه آواره شده‌اند.

کد خبر 488902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha