مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی برای غرس و توزیع رایگان ۵۰۰ هزار اصله نهال در این استان طی هفته منابع طبیعی و درختکاری خبر داد.

درخت کاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده، توزیع ۵۰۰ هزاراصله نهال تولیدی در نهالستان‌های شهید عموزاده سمنان و چغولگیر شاهرود ظرف یکی دو روز آینده به‌طور رسمی آغاز می‌شود.

وی گفت: این نهال‌ها به‌صورت رایگان بین مردم و دستگاه‌ها توزیع می‌شود،  شعار هفته منابع طبیعی و روز درختکاری «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اهمیت درخت و فضای سبز در کشور اشاره و تصریح کرد: ایرانیان از دیرباز به درخت اهمیت زیادی می‌داده‌اند.

وی گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرساله صدها هزار اصله نهال تولیدی خود را رایگان توزیع می‌کند، همه نهال‌های تولیدی نهالستان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نوع غیرمثمر است.

حیدریان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری در این استان خبر داد و گفت: بخشی از این نهال‌کاری‌ها نورخان‌تر آغاز و در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ادامه داد: عملیات نهال‌کاری در استان از ۱۴ آذرماه سال جاری با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» آغازشده که تا پایان هفته منابع طبیعی با غرس حدود ۳۸۰ هزار نهال جنگلی و بیابانی در گستره‌ای دو هزار و ۴۰۰ هکتاری انجام‌شده که درمجموع با توزیع ۵۰۰ هزار نهال دیگر در هفته منابع طبیعی شمار نهال‌های توزیع‌شده امسال به بیش از ۸۸۰ هزار اصله نهال خواهد رسید.

کد خبر 488889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha