شیوع ویروس کرونا در ایران، قیمت بلیت هواپیما را در بیش از ۱۰ مسیر پرتقاضا به زیر نرخ مصوب رساند.

بلیت - هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شهریورماه امسال بود که نرخ‌های جدید بلیت هواپیما از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد که مبنای آن ارز ۱۱ هزار تومانی بود.

نرخ‌های جدید در دامنه قیمتی ۲۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان تعریف شد اما مسافران همیشه این گلایه را داشتند که دسترسی آن‌ها به بلیت ارزان با نرخ‌های کف به خصوص در ایام پیک سفرها تقریبا  غیر ممکن است.

سازمان هواپیمایی نیز تابستان امسال با حمایت از تصمیم شرکت‌های هواپیمایی برای تعیین کف و سقف نرخ‌ها، خروج از این کف و سقف را تخلف و قابل پیگیری اعلام کرد؛ با این حال متقاضیان سفر هوایی در روزهای تعطیل و در ساعات مختلف مجبور به خرید بلیت‌ها در سقف قیمتی و حتی گاهی بیش از یک میلیون تومان بودند.

اکنون و با شیوع ویروس کرونا در ایران، قیمت بلیت در بسیاری از مسیرهای پرتقاضا به کف قیمت و حتی زیر نرخ مصوب رسیده است.

برای مثال اکنون قیمت بلیت پرواز تهران – مشهد هواپیمایی «آتا» برای فردا سه شنبه مبلغ ۱۷۷ هزار تومان به فروش می‌رود؛ این درحالی است که در نرخ‌گذاری انجمن شرکت های هواپیمایی کف بلیت مشهد برای تهرانی‌ها ۲۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

برای همین تاریخ و در همین مسیر مسافران می‌توانند بلیت تهران - مشهد را از سه ایرلاین زاگرس، قشم ایر و ایران ایر بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان تهییه کنند.

در مسیر تهران- کیش که معمولا جزو مسیرهای پرتقاضا و گران محسوب می شود نیز با ریزش قیمت بلیت هواپیما مواجه هستیم.

بلیت هواپیمایی کیش ایر برای فردا از تهران به مقصد کیش به قیمت ۲۲۳ هزار تومان رسیده است، این درحالی است که در جدول نرخ‌گذاری، قیمت بلیت تهران به کیش ۲۵۲ هزار و ۷۰۰ و سقف آن حدود یک میلیون تومان است.

هواپیمایی آتا برای همین تاریخ بلیت تهران- کیش را به قیمت ۲۳۱ هزار تومان به فروش می‌رساند.

در مسیر پرتقاضای تهران به شیراز نیز وضعیت همینگونه است. مسافران برای رسیدن به شیراز با شرکت هواپیمایی کاسپین می‌توانند بلیت با نرخ ۱۵۰ هزار تومان تهییه کنند و به شیراز برسند.

کف قیمت بلیت تهران - شیراز در تابستان امسال نرخ ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.

در مسیرهای تهران به قشم، بندرعباس، ساری، یزد، ارومیه، تبریز و بوشهر نیز شرایط همینگونه است و مسافران می‌توانند زیر نرخ های مصوب بلیت هواپیما برای رسیدن به مقصد تهیه کنند.

کد خبر 488765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha