رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: براساس مصوبه نشست پدافند غیرعامل این شهرستان فعالیت بقاع متبرکه شاخص این شهرستان با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

بقاع متبرکه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزین بهمنی آزاد گفت: بقاع متبرکه حضرت بی‌بی حکیمه‌(س) خواهر امام رضا(ع)،امامزاده کاکا مبارک(ع)،امامزاده جعفر(ع) و امامزاده اسماعیل‌(ع) از جمله مکان های مقدسی هستند که به دلیل پیشگیری از تشکیل اجتماعات تعطیل شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت بیماری در روزهای آینده برای ادامه فعالیت بقاع متبرکه شاخص و شلوغ گچساران تصمیم گیری خواهدشد.

بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) پربازدید ترین جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که هر ساله میزبان زائرانی از استان های سراسر ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان است.

حضرت بی بی حکیمه (س) دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

مرقد مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که در ۸۰ کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل شاهچراغ(ع) در این شهرستان مشرف می‌شوند و به عشق اهل بیت(ع) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی‌بی حکیمه را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می‌پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه‌ای بنوشند.

هیچ موردی از بیماری کرونا در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

براساس آخرین اخبار که روز یکشنبه دهم اسفند منتشر شده ۹۸۷ نفر در ۲۷ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۷۵ نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 488641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha