مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: میزان مصرف آب در شهر همدان نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته که این موضوع باعث شده در برخی از نقاط شهر افت فشار داشته باشیم.

خانه تکانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: در شهرهای دیگر مانند تویسرکان میزان مصرف آب تا ۲۰ درصد هم رشد داشته که خدمات‌رسانی را دچار چالش کرده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر خانه‌تکانی و شیوع بیماری کرونا باهم تقارن یافته است، تصریح کرد: تقارن بحث خانه‌تکانی و بیماری کرونا مصرف آب را بالابرده است که از مردم می‌خواهیم خانه‌تکانی را به زمانی دیگر موکول کنند تا خدمات ما دچار مشکل نشوند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید آب شهر همدان ۱۵۴۰ لیتر در ثانیه بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نیکداد  افزود: در فصول مختلف میزان مصرف آب متفاوت است به‌طوری‌که در زمستان ۱۴۴۰ لیتر و در تابستان به ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه هم می‌رسد اما در چندروزه نسبت به هفته‌های گذشته رشد مصرف داشتیم به‌طوری‌که میزان مصرف به ۱۵۴۰ لیتر رسیده است.

وی گفت: در چند روز گذشته شاهد افت فشار به علت مصرف بالای برخی از مشترکین هستیم، در سال‌های گذشته در ۲۸ اسفند شاهد چنین مصارفی بودیم اما امسال به علت هم‌زمانی بیماری کرونا و خانه‌تکانی مصارف از ۱۰ اسفند افزایش داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان با تأکید بر مدیریت مصرف، از مردم خواست در کنار رعایت بهداشت فردی، نگاهی به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

وی درباره رفع مشکل گل‌آلود بودن آب در برخی از شهرستان‌های استان، تصریح کرد: در بارندگی‌های اخیر در چند قسمت از استان گل‌آلودگی آب داشتیم به‌طوری‌که در شهرستان نهاوند در منطقگیان به علت این‌که آب از چشمه برداشت می‌شد گل‌آلودگی داشتیم و از مردم خواستیم استفاده نکنند و در تویسرکان نیز به علت این‌که آب از سد سرابی برداشت می‌شود در بارندگی‌ها دچار گل‌آلودگی شده بود که خوشبختانه رفع شده است.

کد خبر 488638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha