بسیاری از ناشران و کتاب‌فروشان از شرکت در نمایشگاه کتاب لندن انصراف دادند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، بسیاری از ناشران و کتاب‌فروشان از شرکت در نمایشگاه کتاب لندن انصراف دادند. ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی موجب تعطیلی رویدادهای فرهنگی مثل نمایشگاه‌های کتاب شده است. مقامات ایتالیایی پیش از این نمایشگاه کتاب بولونیا را به تعویق انداختند.
 
مسئولان انتشارات سیمون اند شوستر و دیگر ناشران مشهوری مثل انتشارات اینگرام اعلام کردند امسال در نمایشگاه کتاب لندن شرکت نخواهند کرد. البته هنوز ناشران دیگر نیز برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور نکردند. به نظر می‌رسد امسال حوادث و رویدادهای ادبی تحت تاثیر کرونا در تاریخ‌های دیگری برگزار شود.
 
نمایشگاه کتاب لندن قرار است در تاریخ‌ ۱۰ تا ۱۲ ماه مارس امسال در این شهر برگزار شود. یک هفته مانده به برگزاری نمایشگاه دو ناشر بزرگ انگلیس انصراف خود را از حضور در نمایشگاه اعلام کردند. آدام روتبرگ مدیر اجرایی انتشارات سیمون اند شوستر گفت: امسال به خاطر نگرانی از ویروس کرونا به کارکنان اجازه حضور در اماکن عمومی را نخواهیم داد. سلامت کارکنان از هر رویداد دیگری مهم‌تر است.
 
کلیر ون شیلینگ از انتشارات پنگوئن گفته است هنوز تصمیمی برای انصراف از نمایشگاه لندن ندارند و به نظر می‌رسد تصمیم قطعی درباره حضور یا عدم حضور در نمایشگاه امسال به روزهای آینده موکول شده باشد.
 
پیش از این در شبکه‌های اجتماعی از عدم حضور ناشران بزرگ انگلیسی و آمریکایی در نمایشگاه کتاب لندن خبرهایی منتشر شده بود که فعلاً از سوی مسئولان این انتشارات تکذیب شده است.

کد خبر 488432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha