رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش چشمگیر قیمت لیمو ترش و زنجبیل در پی شیوع بیماری کرونا و رشد تقاضا برای این میوه ها خبر داد و گفت: قیمت زنجبیل با حدود ٥٠٠درصد افزایش از ١٥ به ٩٠هزار تومان رسیده است.

میوه شب عید چقدر گران مى‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، اسدالله کارگر با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بازار برخی میوه ها را ملتهب کرده است، افزود: در پی شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای برخی میوه ها از جمله فلفل دلمه ای، لیموترش و شیرین و همچنین زنجبیل و هویج افزایش یافته و باعث رشد چشمگیر قیمت این اقلام شده است.

کارگر ادامه داد: در این راستا قیمت زنجبیل با حدود ٥٠٠درصد افزایش از ۱۵ به تقریبا ۹۰ هزار تومان و لیموترش با ۳۰۰ درصد رشد قیمت از ۱۲ به ۳۰ هزار تومان صعود کرده است.

به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران، قیمت فلفل دلمه نیز حدود ١١هزار تومان افزایش یافته و بهای لیموشیرین نیز به دلیل این بیماری ۴۰ درصد گران شده و از ۵ به ۹ هزار تومان رسیده است.

کارگر همچنین درباره قیمت میوه شب عید توضیح داد: اگر هوا سرد شود میوه برای ایام عید حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و در غیر این صورت قیمت میوه شب عید ۱۰ تا ۱۵ درصد گران خواهد شد.

کد خبر 488282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha