یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد به یک مکان فرهنگی و تاریخی بسیار معتبر منتقل و به زودی در آئینی باشکوه با حضور جامعه فرهیخته هنر ایران بازگشایی می‌شود.

موزه تجسمي پاسارگاد

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر امین‌تفرشی، مدیر ارشد اجرایی موزه بانک پاسارگاد در این باره گفت: تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد با توجه به اتمام مدت قرارداد از میانه پاییز امسال از موسسه فرهنگی هنری صبا نقل مکان کرده و با هدف رونق‌افزایی به محیط فرهنگی و هنری ایران، به زودی در یک فضای زیبای تاریخی و فرهنگی دایر می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین اهداف تاسیس موزه هنرهای تجسمی معاصر پاسارگاد علاوه بر حمایت از هنر و هنرمندان ایران‌زمین، کمک به اشاعه مفهوم اقتصاد هنر و راه‌اندازی تماشاگهی دائمی بود تا هنردوستان، دانشجویان هنر، شهروندان و میهمانان خارجی بتوانند مجموعه‌ای تقریبا کامل از آثار هنری معاصر ایران را زیر یک سقف مرور کنند. بسیار خرسندیم از سال ۱۳۸۷ این مهم را ممکن ساخته‌ایم و اکنون در مکان تازه با امکانات گسترده‌تر، آن را ادامه خواهیم داد.

امین‌تفرشی با اعلام اینکه در سال‌ها و ماه‌های اخیر گنجینه موزه پاسارگاد با خریدن آثار شاخص و شاهکارهای هنری غنی‌تر و جذاب‌تر شده گفت: عملیات بهسازی و آماده‌سازی محل جدید استقرار موزه در حال انجام است و محیط نمایشی استاندارد که شایسته مردم ایران و هنر ایران باشد تدارک دیده‌ایم. امیدواریم به زودی در قالب یک افتتاحیه باشکوه درهای این مجموعه نفیس و ارزشمند به روی هموطنان عزیز و فرهیخته و اهالی فرهنگ و هنر گشوده شود.

گنجینه تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد بیش از یک دهه است با تلاش مستمر و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره با در اختیار داشتن حدود ۶۰۰ قطعه اثر هنری مدرن و معاصر به مجموعه‌ای گرانبها و منحصر به فرد در زمینه هنرهای تجسمی معاصر بدل و در حقیقت مرور تاریخ هنر معاصر ایران از این طریق امکان‌پذیر شده است.

کد خبر 488158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha