یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش ۲.۵ برابری مصرف آب به دنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد و از مشترکین خواست مصرف را مدیریت کنند تا همه بتوانند از آب کافی بهره‌مند شوند.  

مصرف آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از به نقل از روابط عمومی آبفا، علیرضا تخت‌شاهی، اظهار کرد: به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه و ضرورت رعایت بیشتر نکات‌بهداشتی از سوی شهروندان و همچنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب به صورت چشمگیر و بی‌سابقه‌ای در کرمانشاه افزایش یافته است.  

تخت شاهی عنوان کرد: این امر باعث شده در برخی نقاط شهر افت فشار را شاهد باشیم.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: این افت فشار با وجود افزایش تولید، تامین، ذخیره و پمپاژ آب با حداکثر ظرفیت به درون شبکه توزیع رخ داده است.  

تخت‌شاهی بیان کرد: به طور میانگین هر شهروند کرمانشاهی برای رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کروناویروس در شبانه‌روز حداقل ۱۲۰ لیتر از مصرف خود را تنها صرف شستشوی دست و صورت می‌کند، این درحالی است که سایر مصارف بابت نظافت و بهداشت نیز از زمان شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی افزایش یافته است.  

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا برنامه‌های قطعی آب از پیش تعیین شده برای اصلاح شبکه را حذف کنیم، در حال حاضر برنامه‌های قطعی آب برای اصلاح شبکه را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم، اما ممکن است موارد اجتناب ناپذیری مانند رخ دادن حادثه و شکستگی شبکه یا خط انتقال در برخی نقاط شهر پیش بیاید و ناچار به قطع چندساعته آب شویم.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: هم اکنون هیچ برنامه‌ای برای قطعی برنامه‌ریزی شده آب در کرمانشاه نداریم.  

تخت‌شاهی از شهروندان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی، تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.  

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل می‌توانند با شماره ۱۲۲ که شبانه روز پاسخ‌گوی سئوالات مردم است، تماس بگیرند.  

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در پایان افزود: هرگونه قطع آب در سطح استان از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.  

کد خبر 488046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha