یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

شهر ونیز که تازه داشت از بار سنگین سیل‌های ویرانگر پاییزی کمر راست می‌کرد، این بار به تور ویروس کرونا خورد و به شهر ارواح تبدیل شد.

تاثير كرونا بر ونيز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آنچه این روزها در یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایتالیا و اروپا می‌گذرد، باورکردنی نیست؛ آمار چهره‌هایی که با ماسک‌های سفید بهداشتی تزئین شده‌اند، بسیار بیش از تعداد ماسک‌های جشن و شادی نزدیک شدن بهار است، میزها و کافه‌ها خالی از مشتری‌اند و گردشگرانی که در خیابان‌ها به چشم می‌خورند، برای گرفتن سلفی لختی درنگ می‌کنند و بعد به راه‌شان ادامه می‌دهند.

پس از آنکه مسئولان ونیز بسیاری از برنامه‌ها و جشن‌های سالانه خود را برای مبارزه با گسترش بیشتر ویروس کرونا لغو کردند، گردشگران هم ترجیح دادند به جای ماندن در شهر به مکان‌های کمتر آلوده و مطمئن‌تر پناه ببرند. حالا ونیز که زمانی شلوغ‌ترین شهر ایتالیا بود و داد مسئولان شهری از تعداد زیاد گردشگران درآمده بود، به مکانی خلوت تبدیل شده و همه را یاد شهر ارواح در فیلم‌های سینمایی انداخته است.

ایتالیا با آمار زیاد مبتلایان به کروناویروس عملا مرکز انتقال ویروس به دیگر کشورهای اروپایی شده است. تا روز شنبه بیش از ۸۰۰ مورد بیمار مبتلا به کرونا یا کووید-۱۹ شناسایی و آمار قربانیان هم ۲۹ نفر اعلام شده بود. پس از آنکه ونیز در سیل‌های پاییزی زیر آب رفت، گردش مالی و اقتصاد این شهر گردشگرپذیر در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود شیوع کرونا هم ۳۰ تا ۴۰ درصد به اقتصاد ونیز در سه ماه اول ۲۰۲۰ ضربه بزند.

اتحادیه هتل‌داران ونیز روز گذشته اعلام کرد ۴۰ درصد رزرو هتل‌ها به دلیل شیوع کرونا لغو شده و کارشناسان معتقدند آسیب اقتصادی در درازمدت بیشتر خود را نشان می‌دهد. ونیز هر سال در تعطیلی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون مهمان و گردشگر داخلی و خارجی دارد؛ آماری که در شش ماه اخیر به دلیل سیل‌های بی‌سابقه و حالا شیوع گسترده کرونا عملا دست‌نیافتنی خواهد بود.

کد خبر 488042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha