وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس جمهور آورده است: آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟

نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دکتر نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با این وزارتخانه شد.

در نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت آمده است: به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند.

متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد. متاسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و در نقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.

سوال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

 آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟ اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.

کد خبر 487967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ES ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    2 0
    درود بر وزیر بهداشت وپرسنل خدوم وجهادگر واقعی وصادق سیستم سلامت که بدون سلاح به جنگ کرونا رفتن !!! ننگ ونفرین بر کسانی که خود را همه کاره همه مشکلات میدونن والان ساکت وصامتند وهمچنین مسولینی که شب وروز از تولید وانبارچند برابری ماسک ومحلول صدعفونی والکل و...دم میزنن میگن رایگان وبحد کافی در دسترس ملت قرار میگیره ولی خبری نمیشه وتاالان هرجا ملت سر میزنن میگن نیست
  • مهدی ES ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    11 0
    جناب رییسی والله جای تامل ودرنگومصلحت اندیشی نیست محتکران ومخلان توزیع ابتدای ترین وسایل پیشگیری از فاجعه انسانی کرونا ماسک والکل وضد عفونی و...باید گیر بیارین
    • GB ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      1 1
      نشستند و گفتند و برخاستند.
  • GB ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    فساد و دزدی برای عده ای عادی شده و مصون از هرگونه تنبیهی هستند.
    • کاربرجدید IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      4 0
      حتما آقایی یا آقازاده ای پشتشان است.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    همه میدونن که مردم عادی نمیتونن این کارها رو بکنن
  • بهرام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    مدیریت و سرعت عمل بسیار مهم است.
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    با سلام وقتی اینگونه می شود که ویروس کرونا می آید و همه را نگران میکند باید درست و منطقی عمل کرد قرنطینه کرد مواظب رفت و آمد و بهداشت فردی بود و به حرف مرکز مسئول پیشگیری از این بیماری بود . اما باید راهکارهائی را یافت که در آن به از بین بردن تکثیر این ویروس و عدم مشکل در فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی و ... جامعه نیز توجه شود
  • آرسان ایلامی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    قوه قضاییه ، نمایندگان ، دولت ،مردم ،بازاریان تنها گذاشتن وزیر بهداشت در میانه میدان بدون پشتیبانی وانتظار معجزه داشتن از ایشان با دست خالی -بماند مشکلات ایجاد شده پیش روی ایشان _ راه به جایی نمی برد واین بیماری دامان هرکسی را ممکن است بگیرد
  • وطنداش IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    مسؤولین حکومتی وظیفه دارند به شدت این امر را پیگیری کرده با افراد کثیف فرصت طلب بدون هیچ گونه اغماضی برخورد کنند.این شرایط و بی صاحب بودن امور مایه بسی تاسف است.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    چرا جان ملت وانسان های زحمت کش باید همیشه در خطر باشد باید بعنوان یک ایرانی شرمسار باشند افراد سودجو وآنهایی که قول میدهند وقتی به جایی رسیدن همه چیز یادشان می رود..