شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

مسئولان جشنواره فیلم کن با مشاهده اولین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این شهر اعلام کردند نهایت ملاحظه و مراقبت را برای برگزاری سلامت این رویداد مدنظر قرار خواهند داد.

کن 37

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت: روز جمعه اولین مورد ابتلاء به ویروس کرونا در شهر کن فرانسه مشاهده شد و دست‌اندرکاران جشنواره کن را واداشت تا بگویند اوضاع را تحت‌نظر دارند.

سخنگوی این جشنواره به ورایتی گفت: فستیوال کن بر روند گسترش بیماری و اجرای آخرین دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مقامات محلی و بین‌المللی درباره این ویروس، نظارت دقیق دارد و به صورت مستقیم با دفتر وزارتی در ارتباط است.

وی درباره تأثیر این اتفاق بر فرآیند برگزاری جشنواره در سال جاری میلادی تأکید کرد: هنوز زود است که بخواهیم درباره برنامه‌ریزی برای دو ماه و نیم آینده صحبت کنیم.

این مدیر جشنواره کن افزود: در موعد مقرر و بسته به رویدادهای آتی، جشنواره کن اقدامات لازم و ضروری را انجام خواهد داد و هدف ما اطمینان از حفاظت از سلامت شرکت‌کنندگان و مراقبت از آنها در حین برگزاری این جشنواره است.

شهردار شهر نیس جمعه صبح تأیید کرد که تست کرونای یک زن در کن مثبت بوده است.

جشنواره فیلم کن از ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود اسامی فیلم‌های حاضر در این رویداد در نیمه ماه آوریل اعلام شود.

در همین حال انتظار می‌رود جلسات «Reed Midem» برگزارکننده بازار کن که قرار است از ۳۰ مارس تا ۲ آوریل تشکیل شود، نیز طبق برنامه و البته بدون حضور خریداران و نمایندگان چینی برگزار شود.

« Reed Midem» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است همه همکاری‌ها با مقامات شهر کن که محل برگزاری جشنواره است انجام می‌شود و از همین حالا تیم پزشکی تقویت شده و مجهز در شهر مستقر شده‌اند.

هفتاد و سومین دوره کن به ریاست کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار اسپایک لی که به عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار در رأس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن می‌نشیند، برگزار می‌شود.

کد خبر 487893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha