دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در اطلاعیه‌ای نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو با عنوان مامور بهداشت و سوء‌استفاده از شرایط موجود جامعه هشدار داد.

كرونا  جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روز شنبه ۱۰ اسفند روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مردم شریف و فهیم استان خراسان جنوبی می‌رساند، عده‌ای از افراد سودجود و شیاد با سوءاستفاده از شرایط فعلی جامعه، از طریق فضای مجازی یا تماس تلفنی یا مراجعات حضوری به در منازل و معرفی خود به عنوان مامور بهداشت برای تحویل ماسک و محلول ضدعفونی یا انجام آزمایش کرونا قصد کلاهبرداری و اخاذی دارند.

این اطلاعیه تصریح کرد: ضمن اینکه اعلام می‌دارد هیچگونه مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی برای موارد فوق‌الذکر صورت نمی‌گیرد، تقاضا دارد ضمن هوشیاری و مراقبت و آگاه‌سازی همه افراد خانواده در صورت مواجهه با این موارد بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

بنابر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشده و نتیجه نمونه‌های ارسالی مشکوک به کرونا منفی بوده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۴ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از امروز (شنبه) تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از امروز به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

کد خبر 487720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha