بانک مرکزی اعلام کرد که پرداخت تسهیلات بیش از پنج میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: بر اساس مصوبه ۲۰ دی‌ماه سال ۱۳۹۰ شورای پول و اعتبار، با هدف تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید در کشور و در پاسخ به درخواست‌های فراوان در این رابطه، پیشنهاد اصلاح تبصره (۳) ذیل ماده (۱۷) فصل چهارم ضوابط یاد شده به شورای پول و اعتبار تسلیم شد که در یک‌هزار و دویست و هشتاد و هشـتمین جلسـه این شورا در ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس، در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به اشخاص حقوقی و حقیقی که حسب «قانون مالیات‌های مستقیم» مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند، اخذ صورت‌های مالی الزامی است.

پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بیش از ٥٠ میلیارد ریال به برای اشخاص حقیقی و حقوقی در هر بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی و در هر سال شمسی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

این مصوبه، نافی الزامات و تکالیف مربوط مقـرر در «آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی» و همچنین «بند (ه) بخش (ج) سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکـود» نیست.

کد خبر 487716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha