سازمان جهانی بهداشت در مواجهه با انتشار سریع ویروس کورونا روز جمعه ۹ اسفند هشدار داد که ممکن است این ویروس به همه کشورهای جهان سرایت کند.

China covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز امیدها در این باره که همه‌گیری ویروس کورونا که در اواخر سال گذشته میلادی در چین شروع شده بود، در طول چند ماه به پایان برسد و فعالیت اقتصادی در جهان به سرعت به حالت عادی بازگردد، با گسترش سریع بیماری به سایر کشورهای جهان بر باد رفته است.

کریستین لیندمه‌یر، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت: «شیوع بیماری دارد گسترده‌تر می‌شود.»

به گفته او این سناریو که کوروناویروس به چندین کشور، اگر نه همه کشورهای جهان، برسد محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

سوئیس روز جمعه به کشورهایی پیوست که رویدادهای جمعی بزرگ را در تلاش برای جلوگیری از همه‌گیری کووید-۱۹ ممنوع می‌کند و نمایشگاه بین‌المللی ماشین ژنو، یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خودرو در جهان را لغو کرد.

آمریکا از نیروهای نظامیش در عربستان سعودی خواست تا از محل‌های پرجمعیت مانند فروشگاه‌های بزرگ و سینماها دوری کنند.

سرزمین اصلی چین روز جمعه ۳۲۷ مورد جدید بیماری را گزارش کرد که کمترین مقدار گزارش روزانه بیماری از ۲۳ ژانویه تا کنون است. مجموع موارد عفونت با ویروس کورونا در چین اکنون به بیش از ۷۸۸۰۰ مورد و شمار تلفات به حدود ۲۸۰۰ مورد رسیده است.

در همین حال، سه شرکت هوایی بزرگ چین برخی از پروازهای بین‌المللی‌شان را از سر گرفتند و نمایش مد شانگهای که در ابتدا به تاخیر افتاده بود، به صورت آنلاین برگزار شد.

کد خبر 487549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha