با شیوع کرونا در ایتالیا، اروپا خود را در وضیعت نامناسبی می‌بیند. جابجایی راحت در اتحادیه اروپا و افزایش فوتی‌ها در ایتالیا و فرانسه این نگرانی را مضاعف کرده است.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورو نیوز، تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۷۶۴ نفر افزایش یافت. از این تعداد بعد از چین با ۲۷۱۵ قربانی، ایران با ۱۶ کشته در جای دوم قرار دارد. کره جنوبی هم با ۱۲ و ایتالیا با ۱۲ مورد فوتی دیگر در صدر کشورهای قربانی این ویروس کشنده هستند.

ایتالیا بحرانی‌ترین اوضاع کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. تا کنون ۳۷۴ مورد ابتلا به این ویروس در این کشور به ثبت رسیده که پس از چین و کره جنوبی، بالاترین رقم به شمار می‌رود. ضمن اینکه ۱۲ نفر هم در این کشور جان خود را از دست دادند.

کرونا بعد از لمباردی و ونتو حالا به استان‌های لگوریا، توسکانی و سیسیل هم رسیده است و نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این ویروس را بیشتر کرده است.

  • افزایش تعداد فوتی ها در فرانسه به دو نفر

فرانسه تایید کرد یک نفر جدید در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. این در حالیست که پیشتر هم یک فرد دیگر در این کشور به علت آلودگی به این ویروس فوت کرده بود.

فرانسه همچنین تایید کرده علاوه بر قربانی مزبور، دو فرد دیگر نیز به کووید - ۱۹ آلوده شده‌اند. بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به عدد ۱۷ افزایش یافته است که از این تعداد ۲ نفر جان باخته‌اند.

  • ۳ هزار «کرونایی بالقوه» در راه لیون

چهارشنبه شب، ۲۶ فوریه قرار است در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال المپیک لیون در ورزشگاه خانگی از یوونتوس تورین پذیرایی کند. این در حالی است که ۳ هزار هوادار تیفوسی یوونتوس برای تشویق گورخرها در راه لیون هستند.

این اتفاق اعتراضات بسیاری را در فرانسه برانگیخته است. شهردار منطقه دسین در حومه لیون که استادیوم تیم فوتبال المپیک لیون هم در آنجا واقع شده است مخالفت خود را با حضور هواداران ایتالیایی ابراز کرده است. خانم لورانس فوترا، شهردار دسین در این خصوص گفته است با استانداری رون در حال مکاتبه است چرا که به اقدامات امنیتی لازم برای پیگیشری از شیوع احتمالی ویروس کرونا توسط هواداران ایتالیایی اندیشیده نشده است.

این در حالیست که هنوز مشخص نیست مسابقه راگبی بین تیم‌های جمهوری ایرلند و ایتالیا که برای ۷ مارس در دوبلین برنامه‌ریزی شده، در موعد مقرر برگزار شود.

  • کشورهای جدید

سه‌شنبه شب چند کشور اروپایی دیگر همچون اتریش، کرواسی، سوئیس و سوئد هم ثبت مواردی از کرونا را در کشورهای خود تایید کردند. بعد از اسپانیا که ویروس کرونا در این کشور به عدد ۹ رسید، اتریش با ۲ مورد کرونا در جایگاه دوم قرار دارد. در کرواسی، سوئیس و سوئد هم نخستین مورد کرونا به ثبت رسیده و یونان نیز روز چهارشنبه از تایید آزمایش اولین مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

همچنین در الجزایر هم فردی که اخیرا به ایتالیا سفر کرده، به این ویروس مبتلا شده است.

آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا

کد خبر 487340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha