چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

امروز چهارشنبه ۷ اسفندماه شدت بارش‌ها در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور همچنان ادامه دارد. لازم است هموطنان مراقب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها، لغزندگی جاده و کاهش دید در محورهای مواصلاتی این مناطق باشند.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز، زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی گفت: بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش‌هایی از شمال غرب به شکل برف، در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمال شرق به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از اوایل شب از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته شود، این سامانه پنجشنبه در خراسان رضوی و خراسان شمالی سبب بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش باران پراکنده می‌شود و از اواخر وقت به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

گودرزی گفت: جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، از بعد از ظهر شنبه تا اواسط یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از غرب بارش باران، در مناطق مرتفع و سرد بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت خلیج فارس به ویژه نیمه شرقی آن و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

  • باران و رگبار در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز تهران ابری همراه با بارش باران در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد شدید خواهد بود که در شب کاهش ابر خواهد داشت اما وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج صاف می‌شود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: چالدران با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و برازجان و راسک با دمای ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 487087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha