سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه مسابقات فوتبال را نمی توان تعطیل کرد، از ادامه یافتن اردوهای المپیک و پارالمپیک خبر داد.

استقلال سپاهان

به گزارش همشهری آنلاین  و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش جوانان، مهرزاد خلیلیان با اشاره به اینکه امروز در جلسه ای با ریاست وزیر ورزش و جوانان راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورزش را بررسی شد، اظهار کرد: کل جامعه ورزش بسیج شده برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا تا ریسک و خطر این ویروس به حداقل برسد، در همین راستا وضعیت مسابقات، اولویت های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان ها بررسی شد و قرار شد پروتکل مربوط فردا ابلاغ شود.

خلیلیان عنوان کرد: مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مسأله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم، در خصوص بقیه رشته ها با توجه به نظر فدراسیون ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می شود.

وی تاکید کرد: در استان ها هم خواهش کردیم که کسی رأسا در خصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد. البته در خصوص مجامع ورزشی، کنگره ها و دوره های مختلف مربیگری و داوری اتفاق نظر وجود داشت که فعلا برگزار نشود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار کرد: خوشبختانه در کسب سهمیه ها اکثر رشته ها اعزام شدند. فقط کشتی باقی می ماند همه بچه ها هم گواهی سلامت گرفتند و اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کامل استانداردها و نکات بهداشتی به قوت خود باقیست.

خلیلیان گفت: از امروز ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش فعال تر با همکاری وزارت بهداشت بصورت ٢٤ ساعته در محل فدراسیون پزشکی ورزشی دائر هست.

وی افزود: بنا داریم خط داغی را صرفا به خاطر ارتباط با مردم و مشکلات و سوالاتی و یا حتی اگر نظری دارند، اختصاص دادیم و در مجموع کل جامعه ورزش برای حفظ سرمایه ها و مبارزه هر چه عالمانه تر و با خرد با ویروس کرونا بسیج شده اند. به باشگاه های بدنسازی توصیه می کنیم که در سه نوبت صبح، ظهر و شب نسبت به ضدعفونی کردن سطوح مختلف داشته باشند و بنا داریم نظارت بیشتری روی این باشگاه ها داشته باشیم تا ریسک و خطر بیماری زایی این ویروس را به حداقل برسانند.

وی گفت: اگر باشگاه بخش خصوصی در رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری کوتاهی کند مجوزشان لغو خواهد شد.

کد خبر 486844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha