مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیلاب رودخانه خرم‌آباد تا غروب امروز سه‌شنبه ۶ اسفند به خیابان‌های اطراف و ساحل رودخانه سرریز می‌کند.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در جو لرستان و بارش ۳۹ میلی متر باران گفت: در حال حاضر همه رودخانه‌های استان به جز رودخانه «خرم رود» حالت عادی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبی رودخانه خرم آباد به ۱۸۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است. پیش‌بینی می‌شود حجم سیلاب این رودخانه تا غروب سه‌شنبه به خیابان‌های اطراف و ساحل سرریز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه کانون بحران ما در بارندگی‌ها حوزه رودخانه کشکان به ویژه شهر پلدختر خواهد بود، افزود: در موج اول یک سیلاب و تا غروب سه‌شنبه دبی رودخانه کشکان به ۲۴۰۰ مترمکعب در ثانیه خواهد رسید.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیواره‌های ساحلی تکمیل نیستند، از قسمت‌های ساخته نشده دیواره سیلاب وارد خیابان‌های ساحلی و بخشی غربی پلدختر می‌شود؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا فرصت باقی است خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی تاکید کرد: قبل از سیلاب ۱۲ فروردین تاب‌آوری رودخانه‌های ما بیشتر بود. در کشکان تاب‌آوری رودخانه ۲۸۰۰ مترمکعب در ثانیه بود اما امروز حداکثر تاب‌آوری رودخانه ۲ هزار مترمکعب در ثانیه است و این سیلاب تهدید جدی برای شهر پلدختر و روستاهای معمولان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان یادآور شد: در حوزه رودخانه تیره دورود، بخشی از سیلاب را در مخزن سد مروک می‌توانیم کنترل کنیم.

کد خبر 486841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha