فرماندار شهرستان قزوین گفت: کاربرد دستکش در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار اثر گذار است و باید فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده مردم از آن انجام شود.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شفیعی در جلسه شورای سلامت شهرستان قزوین، گفت: از نظر پزشکان استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاثیرگذار نیست و اگر دستکش در داروخانه‌ها به وفور یافت شده و استفاده از آن آموزش داده شود از ماسک کاربردی‌تر است.

فرماندار قزوین با بیان اینکه تا پایان سال هیچ کنسرتی در شهرستان برگزار نمی‌شود، افزود: همایش‌ها و جلسات ادارات در سطح شهرستان نیز محدود می‌شود و تنها جلسات ضروری در فرمانداری برگزار خواهند شد.

شفیعی تاکید کرد : اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت باید به صورت روزانه بر رستوران‌ها و طباخی‌ها نظارت کرده و با متخلفان برخورد کنند چون در موضوع سلامت جامعه با کسی تعارفی وجود ندارد.

شفیعی گفت: بازیگاه پارک الغدیر، باشگاه‌ها و مسابقات ورزشی باید تا پایان سال تعطیل شوند و در ملاقات عمومی بیمارستان‌ها نیز محدودیت ایجاد شود.

تاکنون هیچ مورد مشکوک یا قطعی از بیماری کرونا در استان قزوین ثبت نشده است ولی با هدف پیشگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری،  مهاد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز وابسته به بهزیستی،  کلاس‌های آموزشی آزاد، موزه‌ها و ... تعطیل شده‌اند.

کد خبر 486768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha