آزادراه تهران_شمال سال‌هاست عنوان بزرگ‌ترین پروژه راه‌سازی کشور را با خود یدک می‌کشد ولی به جز منطقه ۴ و یک، بقیه پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌است و امروز اولین قطعه این آزادراه با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح می‌شود.

آزادراه شمال

 همشهری آنلاین_معصومه حق جو: منطقه یک ۲۳ بهمن سال جاری به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفت.

"بهنام داودی"، مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در گفت‌و گو با خبرنگار همشهری‌آنلاین گفت: در منطقه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، ۲ مکان برای ایجاد پلیس راه پیش‌بینی شده‌است. همچنین پمپ‌بنزین سیار و سرویس بهداشتی هم ایجاد شده تا مسافران با مشکل مواجه نباشند.  

او ادامه داد: با توجه به این‌که طول مسیر، کوتاه و ۳۲ کیلومتر است، دیگر خدمات رفاهی مانند رستوران بعدها ساخته می‌شود و احتمالا در افتتاح قطعات بعدی، جزو برنامه ها خواهد بود.

مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: عوارض آزادراه به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود. نرخ عوارض برای خودروهای سواری در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۱۲ ظهر،  ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.  

داودی افزود: این نرخ از ۱۲ ظهر چهارشنبه تا ساعت ۲۴ جمعه شب که جزو ساعات پیک است، ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

او بیان کرد: فقط خودروهای سواری، وانت، اتوبوس و مینی بوس اجازه ورود به آزادراه را دارند. ورود خودروهای سنگین ممنوع است.

مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور ادامه داد: خوشبختانه ماه گذشته که به صورت آزمایشی منطقه یک به بهره‌برداری رسید، نواقصی وجود نداشت.

داودی گفت: منطقه یک به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع همت با آزادگان آغاز و در سه راهی شهرستانک با اتصال به جاده چالوس به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌های کشور بیان کرد: با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر و معاونان وی و مدیران کل و مسئولان مربوطه امروز منطقه یک آزادراه تهران_شمال رسما افتتاح می‌شود.

کد خبر 486716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha