یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

وحید سعیدی: عملیات بزرگ والفجر8 که منجر به آزاد سازی فاو شد یکی از مهمترین اتفاقات دوران دفاع مقدس است.

حمید بهمنی عملیات شناسایی که منجر به انجام این مهم شد  را درتازه ترین اثر سینمایی خود با نام «گلوگاه شیطان» به تصویر می کشد. فیلمنامه این فیلم براساس مستندات واقعی به نگارش در آمد ه است بنا به گفته بهمنی در سال 74 نوشته شده است. او در این باره می‌گوید:

« فیلمنامه به شکل مشترک توسط من، علیرضا عاقل زاده و علی مینایی به نگارش درآمده که ما برای نگارش آن 8 ماه به شکل فشرده به انجام کارهای تحقیاتی پرداختیم و پس ازآن براساس مستندات به دست آمده فیلمنامه را نوشتیم ، که قرار بود در همان سال ها ساخته شود و حتی پروانه ساخت آن را هم دریافت کردیم،اما تولید آن در آن زمان مقدر نشد.»

بهمنی حالا پس از گذشت سالها قصد دارد این فیلمنامه قدیمی خود را در سال جاری جلوی دوربین ببرد:« در حال حاضر بازنویسی اولیه فیلمنامه را شروع کردهام و با دو نفر از فیلمنامه نویسان مطرح سینمای ایران وارد مذاکره شدهام تا بازنویسی نهایی این اثر را انجام دهند و چون با هیچکدام توافق نهایی صورت نگرفته نامی از آن ها نمی برم ف اما به محض انجام توافق نهایی کار بازنویسی شروع می شود که طبق پیش بینی این مرحله حدود 4 ماه زمان می برد.»

«گلوگاه شیطان» برای رسیدن به مرحله تولید نیازمند تمدید پروانه ساخت است:« برای تولید این فیلم با محسن علی اکبری که تهیه فیلم قبلی من «آن مرد آمد» را برعهده داشت به توافق رسیدیم و قرار است به زودی تقاضای تمدید پروانه ساخت به تهیه کنندگی ایشان را ارائه کنیم.»

این فیلم از پروداکشن عظیمی برخوردار است و چهار شخصیت اصلی دارد که که سه سخصیت آن ایرانی و یک شخصیت  ان عراقی است. بنا به گفته بهمنی فیسلمبردای این فیلم در سال جاری شروع می شود و 5 ماه برای این مرحله پیش بینی شده است. او قصد دارد برای 4 شخصیت اصلی خود از ستاره ها و چهره های سرشناس استفاده کند.

وی در حال حاضر فیلم سینمایی «ان مرد امد» را آماده اکران دارد طبق اعلام تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر شده و به احتمال تابستان سال جاری اکران می شود. بهمنی درباره موفقیت احتمالی این فیلم در جذب مخاطب می گوید:«رفتارهای تماشا گران ایرانی قابل پیش بینی نیست، ممکن است از فیلمی که فکر هم نمی کنی که گیشه موفقی داشته شود استقبال شود و باالعکس .

ولی من بی توجه به این مسایل سعی کردم فیلمی بسازم که به شعور تماشاگران احترام گذاشته باشم وبه مقدسات و ذهنیات او درباره دفاع مقدس  خدشه ایی وارد نسازم تا به این شکل یاد سینمای جنگ را که در حال فراموشی است را زنده کنم.»

بهمنی سینمای دفاع مقدس را سینمایی شریف و پر مخاطب می داند و عامل اصلی به حاشیه رفتن آن را سیاست های غلط سا ل های گذشته می داند.

«آن مرد آمد» که براساس فیلمنامه ایی از شادمهر راستین جلوی دوربین رفته درباره آدم های جنگ است و داستان یک جانباز شیمیایی را روایت می کند که خاطرات گذشته را مرور می کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است در پی اختلاف نظری که بین پدر و دختری پس از گذشت 20 سال از جنگ به وجود می‌آید، دختر ترجیح می‌دهد که با پدربزرگش زندگی کند اما با وخیم شدن حال پدر به دلیل جراحات حاصل از جنگ، اتفاقات جدیدی به وقوع می‌پیوندد.

کوروش تهامی، علی دهکردی، آتنه فقیه نصیری، قربان نجفی، کاوه سماک‌باشی و جمشید هاشم پور بازیگران فیلم هستند.

فیلم برداری این فیلم 29 خرداد ماه در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد و اواخرشهریور با ضیط سکانس های جزیره کیش و منطقه نمک‌آبرود به پایان رسید و مازیار میری نیز تد.وین آن را انجام داده است.

 عاملی که در تولید این فیلم همکاری داشت اند عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: شاپور پورامین، مدیرتولید: سعید شرفی کیا،‌ طراح صحنه و لباس: حمید شهیری،‌ طراح گریم: سودابه خسروی،‌ تدوین: مازیار میری،‌ بازیگردان: حسین یاری، صدابردار: محمود سماک‌باشی، طراح جلوه‌های ویژه: علاءالدین پژهان، جلوه‌های ویژه: جواد شریفی‌راد، برنامه ریز و دستیار کارگردان: سیدمجتبی اسدی‌پور، منشی صحنه: روح‌انگیز شمس، ‌تهیه کننده: محسن علی اکبری، محصول شرکت سینمایی هفت آسمان.


 همشهری امارات

کد خبر 48657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز