رئیس جمهور آمریکا از تصمیم مشاوران خود مبنی بر اجازه بازگشت دادن به آمریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا به ایالات متحده، خشمگین است.

ترامپ

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از برخی منابع در دولت ایالات متحده می‌نویسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم مشاوران خود مبنی بر اجازه بازگشت دادن به آمریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا به ایالات متحده، خشمگین است.

به گفته این روزنامه، ترامپ از باقی ماندن شهروندان آمریکایی آلوده به ویروس کرونا در کشتی تفریحی دایاموند پرینسس در قرنطینه و در خارج از این کشور مطمئن بود. در ابتدا به رئیس جمهور آمریکا گفته شده بود که آمریکایی‌ها توسط دو هواپیما به وطن خود باز می‌گردند و بیماران مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا در ژاپن باقی می‌مانند.

بعداً، وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت بهداشت آمریکا تصمیم گرفتند 14 شهروند آلوده آمریکایی را بدون اطلاع رئیس جمهور آمریکا به کشور بازگردانند و آنها را در قرنطینه قرار دهند. سخنگوی دولت ایالات متحده اظهار داشت زمانی که ترامپ متوجه انتقال افراد آلوده به ایالات متحده شد، عصبانی شده و گفته بود که این تصمیم می‌تواند به برنامه های وی برای مهار شیوع ویروس آسیب برساند.

کشتی دایاموند پرینسس در 5 فوریه در سواحل ژاپن لنگر انداخت. این اتفاق بعد از این حاصل شد که عده‌ای از سرنشینان این کشتی نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا را داشتند. اکنون در این کشتی حدود 3.7 هزار مسافر از بیش از 50 کشور جهان وجود دارند. طبق آمار وزارت بهداشت ژاپن، در کل بیش از 600 مسافر کشتی به این ویروس آلوده شده اند.

تا کنون یازده بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است.

کد خبر 486033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha