ترکیه مسافران ایرانی را برای پیشگیری از شیوع کرونا کنترل پزشکی می‌کند.

وزير بهداري تركيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «فخرالدین کوجا» وزیر بهداری ترکیه گفت: تمامی مسافرانی که از ایران وارد خاک ترکیه شوند، به صورت دقیق تحت کنترل پزشکی قرار می‌گیرند.

وی این مطلب را پس از جلسه شورای عالی سلامتی ترکیه در آنکارا عنوان کرد.

کوجا با تأکید بر اینکه تمامی مسافرانی که از ایران وارد ترکیه می شوند به طور دقیق کنترل می شوند، گفت: به افرادی که دارای علایم بیماری باشند اجازه ورود به ترکیه داده نمی شود.

کوجا با اشاره به اینکه به مدت یک ساعت با وزیر بهداشت و درمان ایران مکالمه تلفنی انجام داده است، افزود: ترکیه با تمامی امکانات خود آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با این ویروس است.

وزیر بهداری ترکیه گفت: به وزیر بهداری ایران اعلام کرده ام که امکان ارسال تمامی ملزومات و امکانات پزشکی از جمله کیت های جدید تشخیص بیماری از ترکیه وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل هیأت علمی ۲۶ نفره در زمینه ویروس کرونا در ترکیه، گفت: به وزیر بهداری ایران نیز اعلام کردم که ترکیه در این زمینه امکان همیاری و کمک به ایران را دارد.

وزیر بهداری ترکیه گفت: ترکیه از مسافرانی که از ایران وارد ترکیه می شوند برگه سلامتی درخواست خواهد کرد و طرف ایرانی نیز این مساله را مورد تأیید قرار داده و از یکشنبه شب این رویه اعمال خواهد شد.

از سوی دیگر، استاندار وان نیز روز گذشته در پی اعلام فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در ایران، اعلام کرد که مسافران ایرانی در مبادی ورودی این استان به طور دقیق تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 485730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha