به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگه‌ماینه، ایران به فیفا قول داده است که زنان می‌تواند بدون سهمیه محدود برای تماشای همه بازی‌های فوتبال به ورزشگاه‌ها بروند.

زنان ورزشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، روزنامه فرانکفورتر آلگه‌ماینه ۲۹ بهمن به نقل از "منابع مطمئن" گزارش داده که ایران در پاسخ به درخواست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قول داده که از ابتدای ماه ژوئن (خرداد/ تیر ۱۳۹۹) امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های فوتبال لیگ برتر را فراهم کند.

در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی و پس از پافشاری‌ها و اولتیماتوم‌های فدراسیون جهانی فوتبال، مسئولان ایران موافقت کردند که تماشاگران زن بتوانند به طور محدود و گزینشی بازی‌های مقدماتی جام جهانی را در ورزشگاه آزادی تهران تماشا کنند.

به این ترتیب نخستین تجربه حضور قانونی زنان برای تماشای بازی فوتبال مردان مهرماه امسال در رویارویی تیم‌های ملی ایران و کامبوج رقم خورد.

اولتیماتوم فیفا به ایران | تماشای لیگ فوتبال برای زنان از خرداد ۹۹

فیلم | درهای ورزشگاه آزادی برای ورود زنان باز شد

مجموعه فیلم‌ها، تصاویر و اخبار اولین ورود زنان به استادیوم آزادی

همان زمان معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد که این کار در بازی بعدی خانگی ایران نیز تکرار می‌شود. این بازی هفتم فروردین میان تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ انجام می‌شود.

  • بازی‌های قهرمانی آسیا و لیگ برتر

روزنامه همشهری ۲۸ بهمن به نقل از یک مقام آگاه در وزارت ورزش و جوانان گزارش داد که فیفا در نامه اخیر خود از جمهوری اسلامی خواسته علاوه بر بازی‌های ملی، امکان حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های باشگاهی لیگ برتر در فصل آینده را نیز فراهم کند.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگه‌ماینه از قول منابع مطلع نوشته مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگان فیفا در تهران در روز  دهم دسامبر با ادامه حضور زنان در ورزشگاه‌ها موافقت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز، ۲۰ دسامبر گزارش داده بود که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی برای حضور زنان در بازی‌های لیگ برتر به فدراسیون جهانی تعهد کتبی داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شهریور سال پیش گفته بود که مسئولان ایرانی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها "تضمین" داده‌اند و هیئتی از فیفا برای بررسی جزئیات این مسئله به تهران سفر خواهد کرد.

بازی‌های باشگاهی پس از سه بازی ملی

فیفا ۱۵ شهریور در پاسخ به پرسشی از روزنامه "ایران ورزشی" تاکید کرده بود که آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فدراسیون جهانی در بازی‌های باشگاهی ایران هم "باید" رعایت و اجرا شود. در این آئین‌نامه هرگونه تبعیض جنسی و نژادی منع شده است.

در بازی ایران و کامبوج مسئولان به بهانه‌هایی مانند آماده نبودن زیر ساخت‌های لازم، از جمله جایگاه‌های تفکیک شده، سرویس بهداشتی مجزا و راه‌های ورود و خروج جداگانه برای زنان و مردان تنها سه هزار و ۵۰۰ بلیط به زنان اختصاص دادند. گفته می‌شود قرار است این تعداد در بازی مقابل هنگ‌کنگ، در هفتم فروردین افزایش یابد اما تعداد دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال، تیم ایران به جز بازی با هنگ‌کنگ، در روزهای ۱۵ و ۲۰ خرداد هم میزبان تیم‌های ملی بحرین و عراق خواهد بود.

این که مسئولان دولت حسن روحانی بتوانند به قول خود به فیفا برای فراهم کردن زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها پایبند بمانند هنوز مشخص نیست.

کد خبر 485410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عماد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    0 0
    کاش فیفا دستور میداد بجای اینهمه پول بی حساب که به بازیکنان می دهید . زیرساخت ورزشتون رو درست کنید و برای جوانها استادیوم وسالن ورزشی بلسازید