اکنون که در قرن بیست و یکم به سر می‌بریم، تکنولوژی اینترنت آنچنان در تمام ابعاد زندگی بشر ریشه دوانده که کمتر کسی می‌تواند یک روز عادی را به دور از این فناوری سر کند. امروزه، تمام حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع در حال توسعه تحت تاثیر عظمت نفوذ این تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

فروشگاه اینترنتی

 کارشناسان و صاحبنظران علوم مختلف عقیده دارند که اینترنت بیشترین تاثیر مثبت را در بعد اقتصادی جوامع انسانی بر جای گذاشته است. از این رو شکل بسیاری از کسب و کارهای سنتی به دلیل اقبال مردم از اینترنت و فضای مجازی، تغییر کرده است. بسیاری از افراد توانسته‌اند با استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای خودشان منبع درآمدی ایجاد نمایند. فروشگاه‌های آنلاین که این روزها تعدادشان در حال افزایش می‌باشد یکی از همین مشاغل می‌باشند. به همین دلیل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق با رقابتی بسیار سخت همراه می‌باشد.

این روزها هر سنگی را که از زمین برمی‌دارید پشت آن یک فروشگاه آنلاین می‌بینید. حضور گسترده‌ی رقبا در این زمینه باعث شده تا صاحبان چنین مشاغلی برای پیشرفت بیشتر به دنبال استراتژ‌های نوین بازاریابی باشند. بازاریابی نوین نیز بر این امر تاکید دارد که هر کجا مشتری باشد، کار همان‌جاست. بنابراین مهم‌ترین آیتمی که در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق باید در نظر گرفته شود، جذب مشتری می‌باشد. فرآیند جذب مشتریان و تلاش برای حفظ رضایتمندی آنان، استانداردی است که تحقق آن موفقیت یک فروشگاه آنلاین بزرگ یا کوچک را تضمین خواهد کرد. اما دستیابی به این استاندارد به آن سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست! میلیون‌ها مشتری با سلایق و علایق مختلف، انتظارات متفاوتی از شما خواهند داشت. برای جلب نظر تمام این مشتریان به برند خودتان، باید کار را به کاردان بسپارید.

برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق باید در صدر گوگل قرار بگیرید!

یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در دنیای واقعی را در نظر بگیرید. راه‌اندازی این فروشگاه فیزیکی نیازمند خرید یا اجاره‌ی مکان مناسب، استخدام فروشندگان، انبارداران و صندوقداران ماهر می‌باشد. مردم شما را می‌بینند و بر اساس مایحتاج خود از شما خرید می‌کنند. اگر قیمت‌ها و کیفیت محصولاتتان هم مناسب باشد، به سرعت در دل همه‌ی افراد محله نفوذ خواهید کرد. اما جهت راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق در فضای سایبری، نیازی به یک ساختمان فیزیکی برای شروع کار ندارید. پس مردم چطور می‌توانند شما را ببینند؟ حتی اگر تنوع و کیفیت محصولات در فروشگاه شما عالی باشد، باز هم ممکن است در میان انبوهی از رقبا به چشم نیایید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد مشتریان از طریق جستجو در گوگل وارد فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند و ثبت سفارش می‌کنند. در نتیجه برای آنکه مخاطبان شما را بهتر ببینند، لازم است تا گوگل به شما رتبه دهد. پس تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در صفحه‌ی نخست موتور جستجوی گوگل باشید. چرا که اکثر مخاطبان وقتی عبارت را در گوگل جستجو می‌کنند، همان چند نتیجه‌ی اول را بررسی می‌کنند. این بدان معناست که اگر شما در صفحه‌ی اول این موتور جستجوی قدرتمند نباشید، بعید به نظر می‌رسد که یک مشتری وارد سایت شما شود. برای آنکه یک فروشگاه اینترنتی موفق در صدر نتایج قرار گیرد، حداقل چیزی که نیاز دارد این است که قواعد سئو را به خوبی رعایت نماید. اینکار نیازمند داشتن سال‌ها تجربه و مهارت تخصصی در زمینه‌ی بهینه‌سازی سایت می‌باشد.

لازم به ذکر است که یک فروشگاه اینترنتی موفق از انجام تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی غافل نخواهد شد. استفاده از این روش منجر به افزایش بازدید مخاطبان از سایت فروشگاهی شما خواهد شد. بنابراین دور از انتظار نیست که در بین کاربران مجازی خوش درخشیده و فروش خوبی داشته باشید.

به دنبال استخدام افراد متخصص و خلاق باشید

یک فروشگاه اینترنتی موفق متشکل از تیمی قدرتمند و مسئولیت‌پذیر می‌باشد. تمام اعضای این تیم با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ خواهند داشت و برای پیشبرد اهداف فروشگاه تلاش مستمر می‌نمایند. نتایج کار هر یک از اعضای گروه بر روند اجرایی کل مجموعه تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین لازم است تا هر کدام از اعضا در نوع خود بهترین باشند. طراح و برنامه‌نویس وب، بازاریاب، مدیر و کارشناس شبکه‌های اجتماعی از جمله نیروهایی هستند که برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین باید به کار گرفته شوند. اگر سری به چند سایت استخدام در اینترنت بزنید، خواهید دید که تقاضا برای جذب نیروهای متخصص در این زمینه کم نیست. مثلا سایت دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم، همواره به دنبال شناسایی افراد خلاق، منعطف و پرتلاش در حوزه‌ی فناوری است. در واقع استخدام در دیجی کالا با هدف دستیابی به رویاهای بزرگ در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات به مشتریان می‌باشد. ا

استخدام نیروهای جوان و متخصص که سرشار از ایده‌های ناب باشند برای حفظ ثبات و پایداری یک فروشگاه اینترنتی موفق لازم می‌باشد. تمام نیروهای فعال در این کسب و کارها یک هدف خاص را دنبا می‌کنند. آنها به دنبال جلب اعتماد مشتریان نسبت به برند و شکستن رکورد سود می‌باشند. خلق محتواهای جذاب، طراحی فوق‌العاده برای وب‌سایت، تهیه‌ی تصاویر بهینه از محصولات، توجه به کیفیت محصولات و امنیت و پشتیبانی از جمله مواردی هستند که در فروش هر چه بیشتر تاثیرگذار خواهند بود. اگر شما هم فکر می‌کنید از توانایی کافی در این زمینه‌ها برخوردار هستید، می‌توانید به سایت‌های استخدامی مراجعه کنید. سپس برای ارسال رزومه به کارفرمایان این مشاغل اقدام نمایید. مسئولان جذب نیروی انسانی برای استخدام نیرو در این سرویس‌های آنلاین، قطعاَ استعدادهای شما را خواهند دید و از توانایی‌هایتان استفاده خواهند کرد.

یک فروشگاه اینترنتی موفق چه محصولاتی را برای فروش انتخاب می‌کند؟

اگر شما هم می‌خواهید صاحب یک فروشگاه اینترنتی موفق باشید، حتما می‌پرسید که با فروش چه چیزهایی به سود خواهم رسید؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که برای رسیدن به بالاترین سود در فروش‌ آنلاین محصولات سه فاکتور مهم را در نظر بگیرید:

· اول اینکه نیاز مردم را بشناسید. کنکاش کنید که افراد بیشتر به دنبال خرید چه نوع محصولاتی در اینترنت هستند.

· فاکتور مهم بعدی این است که باید وضعیت بازار و رقبا را بررسی کنید تا بدانید چه باید بفروشید. برای مثال اگر به دنبال فروش لوازم خانگی هستید، سعی کنید در پی کشف راهی خلاقانه و متفاوت نسبت به رقیبان خود باشید.

· سومین فاکتور مهم که به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی موفق باید به آن توجه نمایید، رساندن سود به مشتریان توسط خرید محصولات شماست. منظور ما این نیست که هم محصول را به مشتریان بفروشید و هم پول به آنها بدهید. بلکه با فروش محصولات خود تلاش کنید تا حس ارزشمندی را به مشتریان بدهید. همچنین می‌توانید از استراتژی‌های قیمت‌گذاری محصولات استفاده نمایید.

کد خبر 485344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهام US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    مطلب مفیدی بود:)