مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق زلزله‌زده با همکاری استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل را از اقدامات طرح امداد فرهنگی این کانون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز اجرای طرح امداد فرهنگی با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستائی شهرستان سراب ادامه دارد.  

کتابخوانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی، علی بینش در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت ویژه و تخصصی برای مخاطبان کودک و نوجوان در زمینه مقابله با آسیب‌های‌اجتماعی اهمیت بسیاری دارد و این گروه از مخاطبان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل این آسیب‌ها هستند. بزرگسالان و متولیان امر باید صدای کودکان باشند و بتوانند مسئولیت محافظت از آنان در مقابل آسیب‌های‌اجتماعی را به خوبی ایفا کنند.  

وی به وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد متولی فعالیت‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان، اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی کودکان و نوجوانان از لحاظ تفکر و نگرش به مسائل و چالش‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم و تخصصی توسط کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی نقش و تأثیر بسیار مهمی دارد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برپائی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و نوجوانان، اجرای طرح پیک امید در مناطق روستائی، محروم و حاشیه‌نشین از طریق همکاری با دفتر تسهیل‌گری استانداری و کتابخانه‌های سیار شهری و روستائی از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های‌اجتماعی عنوان کرد.  

بینش گفت: اجرای طرح امداد فرهنگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی با اجرای این طرح که در حال حاضر نیز ادامه دارد، بسته‌های فرهنگی شامل لوازم‌ التحریر و نیز اسباب‌بازی‌های فکری در بین کودکان و نوجوان این مناطق توزیع شده است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت‌های مرتبط با افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر مهرواره سرود و جشنواره‌های قصه‌گوئی و هنرهای نمایشی و نیز اجرای طرح‌های کتابخوانی مانند پویش فصل گرم و عیدانه کتاب و کارگاه‌های مثبت‌اندیشی از جمله فعالیت‌هائی است که کانون آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال ۹۸ با هدف توسعه نشاط اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان اجرا کرده است.  

وی افزود: این نمایش‌ها هم اکنون آماده‌ اجرا روی صحنه برای تمامی علاقه‌مندان بوده و از ابتدای بهمن ماه در سال سینمای مجتمع کانون تبریز آغاز شده است.  

بینش گفت: کانون استان برای اجرای این آثار در فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی در ملی و بین‌المللی آمادگی دارد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر تعامل و همکاری کانون با نهادها و ادارات استانی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج کارمندی تاکید کرد.  

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه‌هایی که برای سال ۹۹ در راستای کاهش آسیب‌های‌اجتماعی توسط کانون استان در نظر گرفته شده و به نحو مطلوب اجرا شود.  

کد خبر 485314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha