رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما هم موافق هستیم که دستگاه ذی ربط آمار را اعلام کند. در آن صورت معلوم می شود در میان کشته‌شدگان چند نفر نیروی بسیج و مرم عابر بودند. یا آنجایی که آتش زدند مردمی زیر آوار ماندند و ربطی به اعتراضات نداشته اند. همه این‌ها که چند تا زن و چند تا بچه بوده مشخص می‌شد.

واعظی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، اظهار کرد: امیدواریم آن دسته از دستگاه‌ها که از صرف جویی خود استفاده کردند، بتوانند از مقدماتی استفاده کنند که آن دسته از کارمندانی که حقوق‌شان افزایشی پیدا نکرده، از حقوق برابر برخوردار شوند. ان‌شاءالله آقای دکتر نوبخت هم قول دادند تا در اسرع وقت این کار را انجام دهند، اگر این اتفاق بیافتد که امیدوارم بیافتد، تحول خوبی برای بخش قابل توجهی از کارمندان دولت به همرا خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش سهمیه بنزین نوروزی گفت: سهمیه بنزین نوروزی در حال بررسی است. خیلی نباید در دوران بررسی به مردم امیدواری دهیم. به هر  حال دارد بررسی می شود، فکر می کنم الان خیلی نباید به آن بپردازیم.

واعظی با دعوت مردم به مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دو اسفند از نظر دولت، نظام، جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای ما بسیار با اهمیت است. هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خنثی می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه این انتخابات می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، گفت: ما گذشته خوبی را در مراسم‌های تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی و 22 بهمن داشتیم. ان‌شاءالله امیدواریم دو اسفند هم مشارکت خوبی در سراسر کشور باشد؛ چرا که باعث انسجام و وحدت داخلی ما خواهد بود. در شرایطی که آمریکایی‌ها الان دو هفته است صحبت می کنند که مردم ناراضی هستند و با صندوق رای قهر کردند، بهترین پاسخ مشارکت مردم است. این بهترین پاسخ است که مردم گلایه‌هایی در برخی مسائل دارند، اما درون خانوادگی است و ربطی به آمریکا و دشمن ندارد.

وی ادامه داد: مردم ما هرگز در این 41 سال اجازه ندادند کشورهای خارجی در امور داخلی دخالت کنند و قطعا به گونه‌ای عمل می‌کنند که جلوی بهره‌برداری آنان را بگیرند. هم در تهران و هم در شهرهای دیگر فهرست ها و افرادی هستند که مردم می توانند انتخاب کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با نهاد موظف به اعلام آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه گفت: به هر حال پزشکی قانونی باید آمار کشته شدگان را داشته باشد و دارد. اینکه گفته است شورای امنیت باید اعلام کند را ما از شورا پیگیری کردیم که آیا چنین موضوعی مصوبه است؟ هرچه مصوبه باشد باید همان را انجام دهیم. به نظر من درست است که آقای رئیس جمهور  گفتند این رقمی که از کشته شدگان اعلام می‌کنند اصلا درست نیست؛ رقم بی خودی است.

وی بیان کرد: ما هم موافق هستیم که دستگاه ذی ربط آمار را اعلام کند. در آن صورت معلوم می شود در میان کشته‌شدگان چند نفر نیروی بسیج و مرم عابر بودند. یا آنجایی که آتش زدند مردمی زیر آوار ماندند و ربطی به اعتراضات نداشته اند. همه این‌ها که چند تا زن و چند تا بچه بوده مشخص می‌شد.

واعظی در پایان گفت: معمولا در دنیا این طور است که پزشکی قانونی این آمار را اعلام می کند. رئیس پزشکی قانونی اعلام کرده که مصوب شده شورای امنیت آمار را اعلام کند. در نامه‌اش ننوشته کدام شورا؛ برای همین ما نامه مذکور را  هم به شورای امنیت کشور و هم شورای عالی امنیت فرستادیم. هم برای آقای شمخانی و هم برای آقای رحمانی فضلی فرستادیم.

کد خبر 485307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha